A versenyt csütörtöktől vasárnapig rendezik meg idén balatonfüredi versenyközponttal.
A kezdő gépjárművezetők gyakran tanácstalanok, ha autóvásárlásra kerül sor, sokszor nincsenek is tisztában azokkal a követelményekkel, amelyeknek azért jó ha megfelel egy kocsi. Mutatunk 10 olyan autót, amit a kevésbé hozzáértők is nyugodt szívvek megvehetnek!
A kezdő gépjárművezetők gyakran tanácstalanok, ha autóvásárlásra kerül sor, hiszen a piac hatalmas, szinte átláthatatlan azok számára, akik nincsenek otthon a témában. A kezdők ráadásul sokszor nincsenek is tisztában azokkal a követelményekkel, amelyeknek azért jó ha megfelel egy kocsi: például első autónak tanácsos egy kisebbet választani, aminek alacsonyabbak a fenntartási költségei. A stresszmentes mindennapokhoz elengedhetetlen az is, hogy a verda megbízható legyen.
Finanszírozást keresel? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával válogathatsz a legjobb ajánlatok között!
Most a német autóklub, az ADAC összeszedett 10 olyan autót, amit a kezdő sofőrök is bátran megvehetnek. A németeknél is külön szempont volt a megbízhatóság, emellett figyelembe vették a gyártási évet (2000-től nézték a kocsikat), és csak olyanosat néztek, amelyeknek a töréstesztje és a fogyasztási tesztje is legalább négycsillagos volt. A maximális árat pedig 5000 euróban, nagyjából 1,6 millió forintban határozták meg.
Lássuk, mire jutott az ADAC, miután több mint 100 kocsit megvizsgált:
Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo
Ezt a három kocsit azért említették egy lapot, mert mindegyik ugyanabban az üzemben készül Csehországban, és a háromhengeres motorjuk is hasonló. Az egyliteres erőforrások kis fogyasztás mellett is elégséges teljesítményt nyújtanak, és nemigen igényelnek karbantartást - ámde megbízhatóak. Ugyanakkor figyelni kell vásárláskor, mert az ADAC tapasztalatai szerint gyakran még azt a minimális odafigyelést sem kaják meg az előző tulajoktól ezek a kocsik, amennyitóre szükségük van, így könnyen be lehet velük fürödni. A három autó közül a németek statisztikái szerint a Toyota egy kicsivel megbízhatóbb, mint a másik kettő. Előnyként említik a kompakt méretet, és a takarékos motorokat, ellenben hátul nagyon nincsen lábtér, és keveset lehet beléjük pakolni. A hazai piacon C1-esből 1,2 millió forintért már lehet jót venni, a 10 évnél öregebb modelleket pedig 1 millió körül kínálják. A 108-as nálunk még elég drága, 2 millió fölött vannak használtan, de elődje, a 107 is nagyon hasonló paraméterekkel rendelkezik, és 1- 1,1 millióért már nagyon jót vehetsz. Az Aygo is kijön legfeljebb 1,2 millióból.
Honda Jazz
A második generációs Honda Jazzt 2008 óta gyártják, és az ADAC a remek felépítést emelte ki, és a kényelmes utasteret. Emellett a hátsó üléseket lehajtva egészen értelmes csomagteret is kapunk, hosszabb dolgokat is szállíthatunk vele. A német autoklub statisztikái szerint a Honda Jazz eléggé megbízható, de a fékekkel szokott probléma lenni. Emellett szerintük a kilátással akadnak még problémák. Egymillió kettőért már nagyon korrekt Jazzt tudsz venni Magyarországon.
Kia Picanto
A modell második generációja 2011 óta van forgalomban, és a németek szerint tökéletes első autónak. Méreteihez képest elég nagy tér van benne, és nagyon egyszerű kezelni a kocsit. Az ADAC a kényelmes üléseket is kiemelte, ugyanakkor hátul szűkös a lábtér, és a háromajtós kivitel esetében eléggé nehéz beülni hátra. A biztonság mellett még kemelték, hogy olcsón hozzá lehet jutni, ugyanakkor a világítás elektronikája el szokott romlani, és a fékútja is eléggé nagy. A szóban forgó modellt itthon használtan már 1 millió forintért is megveheted.
Mazda 2
A kisautó 2007-től gyártott verzióját ajánlja a kezdő sofőröknek az ADAC. A formacilág nagyon hajaz a Ford Fiestára: elöl sok hely van, viszont hátul már nem olyan bőséges a helykínálat. A csomagtartó mérete sem különösen kiemelkedő. Ugyanakkor a japán kiskocsi alapfelszereltsége is eléggé jó, és az ár-érték aránya is jobb az átlagnál. Csak a kormányműben szoktak elromlani a csuklók, ezen felül az ADAC nagyon megbízhatónak értékelte. Jó állapotúakat itthon is meg lehet csípni 1,2-1,3 millióért.
Mitshubishi Space Star
A Space Star 2013-ban váltotta a Coltot. Mivel ez is egy kisautó, értelemszerűen nem kínál túl nagy belső teret: elöl még csak-csak elviselhető a helyzet, de hátul már igen nagy gondot okoz a lábtér. Ezen kívül elég nagy a hangzavar a belső térben menet közben, és az ADAC szerint az ülések sem túl kényelmesek benne. Ugyanakkor a kis motork gazdaságosak, és a Space Star nagyon kis helyen is meg tud fordulni, így pedig különösen alkalmas a városi közlekedésre. Ugyanakkor hosszabb utakra azért nem túl jó választás: a motor nem túl nyomatékos, és a komfort sem a legnagyobb. Ugyanakkor a megbízhatóságra nem lehet panasz az ADAC összegzése szerint. Itthon nem sok van belőle, 1,4 millió forintért kínálják a jobbakat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Opel Astra J
A J-generációs Astrával sikerült az Opelnek egy megbízható kocsit összeraknia. Bár kompaktnak készült, ehhez képest viszonylag nagy az autó, sokkal több benne a hely, mint az eddig felsoroltakban. Ugyanakkor a nagy súlya miatt kicsit nehézkesen mozog, ha valamilyen kisebb motorral van felszerelve - és a súlya miatt a fogyasztása is magasabb, mint a fentebb említett autóké. Az ADAC szerint a műszerfal kezelését is meg kell szokni, de az Astra mindent kompenzál a kényelmes ülésekkel és a remek kivitelezéssel. Minden kezdő sofőrnek ajánlják. Ez a drágább kategóriába tartozik, másfél millió körül adnak egy jó darabot.
Skoda Fabia
A Skoda kisautójának 2007-től gyártott verziójáról az ADAC azt írta, hogy hely tekintetében teljesen jó mind az utasoknak, mind a csomagoknak. Emellett a biztonsági felszereltséget emelték ki, és a jó vezethetőséget. A Fabia kombinálja a praktikusságot és a kis méretet. Sőt,sedan kivitelben is kapható, aminek mégnagyobb a csomagtere. A megbízhatósági rangsorban is igen előkelő helyen áll. 1,3 millióért már teljesen jót tudsz venni!
Suzuki Swift
Az ötödik generációs Swift a japán autóktól megszokott vezetési élményt nyújtja, ám a németek szerint az ülések nem olyan kényelmesek, és a fékek teljesítménye sem tökéletes - legalábbis nem igazán a sportos vezetésre tervezték. Külön előnyként említették, hogy a Swift kapható összkerékhajtással is, emellett jó a biztonsági felszereltsége is. Kevesebbet futott példányokat már 1,1 millió körül találhatsz!
Toyota Auris
A modellt 2007-ben dobta piacra a Toyota, ezt szánták a Corolla utódjának Európában. Erről a kocsiról az ADAC azt írta, hogy bár a kényelem nem az erőssége, de a felfüggesztése kiváló, és nagyon jól kormányozható. Emellett a biztonságra sem lehet kifogásunk. A minőség is hozza a Toyotától elvárt szintet, csak az erősen kopó fékek és a rozsdásodó kipufogórendszer jelenthet gondot. Az Astrához hasonlóan ez is inkább a megjelölt maximális ár felé közelít: 1,5 millió körül adják a megkíméltebb darabokat.
Volkswagen Golf
Az ötödik generációs modellt ajánlják a németek a kezdő sofőröknek. A kocsi lényegében ugyanaz, mint az elődje, a négyes széria: a minősége tovább javult, nagy teret kínál és kényelmes. Emellett előnyként emelték ki, hogy sokféle motorral kapható, és alkatrészt is nagyon könnyű szerezni hozzá. Ugyanakkor a TSI motorokkal vigyázni kell, a vezérlés könnyen elromlik. Ötös Golfokból nagyjából 1,4-1,5 millió forintba kerül egy jobb.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Választási részvételre ösztönző kampányt indított az EP
- Célkeresztbe vették az amerikai hatóságok Elon Muskot
- Halállistát írt a bőnyi iskolában késelő lány – áldozatát megműtötték
- Kényszersorozás - Gyorsan rákaptak az ukrán-szlovák zöldhatárra
- Napirend előtt - Igen a zöld energiára, nem a zöld ideológiára: kiállt az akkugyárak fontossága mellett az államtitkár
- Visszatér hatszoros olimpiai bajnok kajakosnőnk