Baleset miatt mindkét irányban lezárták az M1-es autópályát csütörtök délután Bicskénél. A rendőrség tájékoztatása szerint egy ember meghalt.
A mai napon kezdetét vette az M4-es metró sötétüzemi, azaz még utasok nélkül zajló tesztidőszakának NKH által ellenőrzött szakasza, melynek keretében a teljes automata rendszernek és a szerelvényeknek is valamennyi, a magyar a hatóság által előírt és a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott biztonsági kritériumnak meg kell felelniük annak érdekében, hogy a március végére tervezett utasforgalmi próbaüzem megkezdődhessen, adta hírül a főváros.
Ez alatt a hozzávetőleg kéthónapos időszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, finomhangolások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami a leendő utasok biztonságát veszélyeztethetné, csak ebben az esetben kaphat ugyanis a teljes vonal használatbavételi engedélyt.
Budapest új metróvonalának vonatvezérlő, áramellátó, biztonsági és kommunikációs rendszerét a Siemens és egyes vizsgálatok tekintetében az Alstom munkatársai már október óta, a megbízó pedig - a vállalkozókkal párhuzamosan - december eleje óta folyamatosan teszteli. Ebbe a folyamatba kapcsolódott most be a Nemzeti Közlekedési Hatóság az utolsó, kéthónapos időszakra.
A vonatvezérlő rendszer felügyelete a járműtelepen található forgalomirányító központból zajlik. Az ellenőrzött tesztek során megfelelően kell működniük többek között a biztosítóberendezéseknek, az ajtóknak, a fékeknek, a menetrendi vezérlő- és vonatfelügyeleti berendezéseknek, nem lehet rendszeres, a megengedettnél nagyobb túlfutás, az egész rendszer működésére ható kommunikációs hiba, ahogy a menetrend tarthatóságának, a járműkísérői beavatkozások és a menetkimaradások számának is a hatóság és a megbízó által közösen előírt határértékeken belül kell maradnia.
A sötétüzemi tesztek utolsó szakaszában már valamennyi biztonsági előírásnak maradéktalanul meg kell felelni, azaz kisebb fennakadások, finomhangolások még lehetnek, de olyan esemény már nem következhet be, ami a hatóság által előírt és a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott biztonsági szabványoknak megfelelő határértékeket meghaladja, azaz biztonságkritikus és a leendő utasok közlekedését veszélyeztetheti. Leegyszerűsítve: az utasforgalmi próbaüzem kezdetére a vonalnak meg kell felelnie az üzembiztonság és az üzemszerű működés feltételeinek, majd ezt követően vehetik igénybe az utasok az új metróvonalat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- Esett, de van, ahol még így is nagy a gond
- Egy alvó embertől lopott, de rajtavesztett
- 18 kínai-magyar megegyezés született - bejelentették a konkrétumokat
- Zelenkszij a személyi védelmét ellátó szolgálatot is „lefejezte”
- Itt visszanézheti Orbán Viktor és Hszi Csin-ping sajtótájékoztatóját
- Új jegy- és bérletautomatát tesztel a BKK – képek