Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során, ezért a hivatal bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A vállalkozás 2011. január 1. és 2012. szeptember 28. között a ThermoShield festékcsalád népszerűsítése során azt állította, hogy a termék számos problémát megszüntet. Megállítható a penészedés, csökkenthetőek a fűtésköltségek, és az allergián is segít: csökkenti a házi por mennyiségét. A vállalkozás pontosan azokat a fogyasztókat akarta megszólítani, és így őket is vezette félre, akik az előbb említett problémákkal rendelkeznek.
A festékeket forgalmazó vállalkozás a vizsgálat során nem tudott az általuk reklámozott eredményeket igazoló bizonyítékokat bemutatni. Csupán azt tudták alátámasztani, hogy a ThermoShield termékek csökkentik a penész kialakulásának esélyét, de nem szüntetik meg azt. Ezenkívül azzal kapcsolatban is voltak adataik, hogy a termékek használata valamilyen szinten védelmet nyújt a környezeti hatásokkal szemben, és alkalmasak az energia-megtakarításra.
A GVH megállapította, hogy a Czinege és Fiai Kft. megtévesztette a fogyasztókat, ezért 1.750.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. Súlyosbító tényező volt a bírságkiszabásnál, hogy majd' két éven keresztül futó kampánnyal nagyszámú fogyasztót értek el.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Masszív orosz csapás érte az ukrán energetikai rendszert
- Rendkívüli bejelentésekre készül a kormány
- Első futómű nélkül landolt a FedEx Boeing repülője – képek, videó
- Már palesztinbarát sátortábor van Bécs leghíresebb egyetemén is
- Szijjártó Péter: éljenek a világ bármely pontján is, a magyaroknak küldetésük van
- Ezzel a 3,1 tonnás kocsival furikázik Budapesten a kínai elnök