Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Legyen szó hó végi nagybevásárlásról, esetleg valamilyen váratlan kiadásról, bárkivel megtörténhet, hogy átmenetileg szüksége lenne egy kis plusz pénzre. Az ilyen helyzetekben jó megoldást nyújthatnak tudatosan használva a vásárlói hitelkártyák. Ezekkel ugyanis pontokat gyűjthetünk és a pénzvisszatérítési akciókkal még spórolhatunk is vásárlásainkon. Fontos azonban, hogy tisztába legyünk a kártyák buktatóival is.
Bankkártya, pontgyűjtő kártya, kedvezménykártya, hitelkártya. A mindennapok során egyre többet használjuk ezeket a plasztikokat. Kevesen tudják azonban, hogy hitelkártyát nemcsak a bankokon keresztül igényelhetünk, hanem többek között az Auchan és a Tesco áruházlánc is kínál számunkra vásárlói kártyákat.
A boltok vásárolói kártyái tulajdonképpen ötvözik a pontgyűjtő- és hitelkártyákat.
Ezek a kártyák számos előnyt nyújthatnak, hiszen lehetőségünk van kamatmentesen vásárolni nagyobb összegben is, ami különösen egy hó végi nagybevásárlásnál, vagy egy elromló hűtő mielőbbi cseréjénél lehet nagy előny. Ha pedig a megadott határidőre visszafizetjük a levásárolt összeget, akkor nemcsak kamatmentes volt a fizetés, de akár 5-20 százalékos visszatérítést is kaphatunk.
Milyen előnyei vannak a vásárlói kártyáknak?
A vásárlói kártyák igénylése díjmentes, (később azonban már előfordulhat, hogy kártyadíjat kell fizetünk.) Ellenben számos kedvezményt kaphatunk, ha ezekkel a kártyákkal fizetünk. A Tesco vásárlókártya igénylésekor például akár 4000 Clubcard pontot szerezhetünk vásárlói hűségkártyánkra, ezek mellett vásárlásainkból is folyamatos visszatérítést biztosítanak, egyes termékkategóriáknál akár 20 százalék kedvezményt is kaphatunk.
Az Auchannál 5 százalékos azonnali kedvezmény jár minden az áruházlánc piros logós sajátmárkás termékére. Ezek mellett pedig mindennap háromszoros Bizalompontot zsebelhetünk be vásárlásaink teljes összegéből az Auchan áruházaknál és a benzinkutaknál. Ráadásul kamatmentes részletfizetésre is van lehetőségünk.
- hívta fel a figyelmünket Samu Zsófia, az áruházlánc kommunikációs vezetője.
KATTINTS! Sima bankkártyára is jár pénzvisszatérítés: itt kell regisztrálni
Mire kell figyelni?
Habár a vásárlói kártyák számos kedvezményt nyújtanak, és tudatosan használva éves szinten valóban akár több tízezer forintot spórolhatunk/nyerhetünk velük, ehhez nagyon fontos, hogy mindig tartsuk be a határidőket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Bár nagy a kockázat a megkeresésünkre mindkét áruházlánc arról számolt be, hogy az utóbbi években egyre népszerűbbek a vásárlói kártyák. A Tesco kártyáknál az átlagos hitelkeret 300 ezer forint, amelynek a vásárlók általában 40-60 százalékát szokták kihasználni. Az Auchannál valamivel nagyobb a hitelkeret, átlagosan 400 ezer forint és az áruház elmondása szerint a rendszeres használók szinte teljesen kiszokták meríteni hitelkeretüket, míg az alkalmi kártyahasználók a keretüknek körülbelül az 50 százalékát használják ki. Vajon hányan csúsznak meg a hitel visszafizetésével?
Az Auchan válasza szerint a vásárlók közel 85 százaléka tölti fel a hitelkártya keretét a kamatmentes időszak végéig, míg a Tesco csak sejtelmesen válaszolt erre a kérdésünkre.
- mondta el az áruházlánc sajtóosztálya.
Egyre okosabban használjuk a hitelkártyáinkat
Azt, hogy hitelkártyát vagy a vásárlói kártyát éri meg inkább kiváltanunk, leginkább a vásárlási szokásaink alapján tudjuk eldönteni. Hiszen a bankokon keresztül igényelt hitelkártyákhoz is számos kedvezményt és különböző mértékű pénzvisszatérítést is kaphatunk.
De bármelyik hitelkártya típus mellett tesszük le a voksunkat, mindig olvassuk el a szerződési feltételeket és érdeklődjünk arról, hogy melyik visszafizetési mód a legolcsóbb, ugyanis sok bank a postai csekkes befizetésért felszámol néhány száz forintot, de olyan is előfordulhat, hogy a felmondásért kérnek el több ezer forintot.
Az elmúlt években a hitelkártyák száma nem sokat változott hazánkban, jelenleg közel 1,4 millió van forgalomban. A jegybank adatai szerint azonban egyre okosabban használjuk ezeket a kártyákat. Többször vesszük elő a plasztikot, de a bankok egyre kevesebbet keresnek a lakosságon.
A kamatozó kártyatartozások volumene folyamatosan csökken, 3-4 évvel ezelőtt még bőven 150 milliárd forint fölött alakult, jelenleg viszont már 130 milliárd forint körül van, ez megközelítőleg 6 milliárd forintnyi kamatkiesést jelent évente a bankoknak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








