Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Az új CSOK támogatás jelentősen megkönnyíti a lakásvásárlást a magyar családoknak, azonban az új otthonhoz gyakran önerőre is szükségünk lehet. Két példán keresztül mutatjuk be, mennyi pénzt kell előteremtenünk egy átlagos új ingatlanhoz.
Mit jelent a 10+10 milliós támogatás?
A 3 gyermeket nevelő vagy vállaló családok, új építésű lakást vásárolásakor, vagy új lakóingatlant építésekor 10 millió forint CSOK-ra lehetnek jogosultak. További, maximum 10 millió forint összegű kamattámogatott kölcsönt kaphatnak legfeljebb 25 éves futamidőre, 3 százalékos kamat mellett.
Természetesen nem mindegy, hogy hol szeretnénk új lakást vásárolni. Példánkban egy vidéki és egy fővárosi lakásvásárlást elemeztünk. A támogatással finanszírozni kívánt új lakás hasznos alapterületétnek el kell érnie a 60 négyzetmétert, ezért kalkulációnkban egy 75 négyzetméteres lakást vizsgáltunk, melyhez vidéken átlagosan 21,5 millió forintért, Budapesten pedig 40 millió forintért juthatunk hozzá.
Vidéki lakásvásárlás
A 21,5 millió forintba kerülő, 75 négyzetmétereses, vidéki, új építésű lakás vásárlásához 3 meglévő vagy vállalt gyermek után 10 millió forint CSOK jár, amely mellé (megfelelő jövedelemfedezetség esetén) maximum 10 millió forint kamattámogatott hitel vehető fel. Feltételezve, hogy a CSOK-ot továbbra is önerőként számítja be a bank (a vételár minimum 20 százalékát kell felmutatni önerőként) a 21,5 milliós vételár megfizetéséhez 1,5 millió forint saját pénzre van szükség.
A jövedelemfedezettségre vonatkozó szabályok alapján az igénylők összes hiteltörlesztése 400 ezer forint vagy az alatti igazolt nettó jövedelem esetén jövedelmük maximum 50 százaléka, 400 ezer forint feletti munkabér esetén jövedelmük legfeljebb 60 százaléka lehet. A 10 millió forint összegű, 3 százalékos ügyleti kamat mellett nyújtott támogatott lakáshitel havi törlesztő részlete 25 éves futamidő esetén 47 421 forint lenne, így ha az átlagkeresetű háztartásnak nincsen egyéb hiteltörlesztése, hitelképesek lehetnek.
Budapesti lakásvásárlás
A 40 millió forintba kerülő, 75 négyzetméteres, budapesti új építésű lakás vásárlásához 3 meglévő vagy vállalt gyermek után szintén 10 millió forint CSOK jár, amely mellé megfelelő jövedelemfedezetség esetén ugyancsak maximum 10 millió forint kamattámogatott hitel vehető fel. Így a 40 milliós vételár kifizetéséhez 20 millió forint további forrásra van szükség.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mekkora előnyt jelent a 3 százalékos kamatú támogatott lakáshitel?
- mondta Fitos Szilárd, a Hitelnet.hu portál hitelszakértője. Figyelemre méltó különbséget tapasztalhatunk a 10 milliós CSOK-hoz kapcsolódó kamattámogatott hitel és a bankok kínálatában elérhető szintén támogatott, illetve piaci kamatozású lakáshitelek között.
Míg a 3 gyermekesek számára új lakásszerzéshez elérhető államilag támogatott hitel kamata 3 százalék, addig a fiatalok, valamint a többgyermekes családok lakáscélú kölcsöneinek állami támogatása keretében nyújtott, 20 éves kamattámogatású lakáshitel induló kamatlába 5 éves kamatperiódus esetén jelenleg 5,72 százalék, míg 1 éves referenciakamat alapú piaci lakáshitel esetén az induló kamatláb 3,45 százalék. Hozzá kell tenni azonban, hogy az 1 éves referenciakamat alapú konstrukciónál a törlesztő részlet évente változhat, míg a kamattámogatott hitel esetében a 3 százalék a maximum. Ezzel szemben a hosszú távon fix kamatozású piaci lakáshitelek közül a leghosszabb, 20 éven át fix törlesztésű piaci lakáshitel jelenlegi kamata 6,9 százalék.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








