Ellentét alakult ki az országos lakáspiacon. A használt lakásokért élénkül a kereslet, viszont az új építésűekért még nem talált magára.
Ők a koronavírus-járvány miatti korlátozások nagy nyertesei: nagyot ugrott a szektor bevétele
Egy friss jelentése szerint az online divatkereskedelem messze várakozáson felül teljesített 2020-ban. Bár a koronavírus-járvány miatt a teljes divatpiac forgalma 11 százalékkal visszaesett, a korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek.
A divatcikkek online történő vásárlása továbbra is egyre népszerűbb a fogyasztók körében, 2020-ban a korábbi várakozásokat meghaladva jelentősen nőtt az online üzletek forgalma a hagyományos üzletekkel szemben. Az ágazatban működő webáruházak összforgalma - szemben a 14 százalékos előrejelzéssel - tavaly 40 százalékkal nőtt és elérte 240 milliárd Ft-ot. Ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon 5,5 százalékpontot növekedett és jelenleg 17,5 százalékot tesz ki. A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni, a közép és hosszútávú várakozások szerint a szegmens várható növekedése 2021-ben 21 százalék lesz (290 milliárd Ft-os értékkel), valamint az e-kereskedelem a teljes divatpiacon belüli részesedése 2023-ra elérheti 20 százalékot - derül ki a Glami jelentéséből.
A járványügyi intézkedések hatása az értékesítésre
A 2020-as évben tapasztalható kiugró növekedés meghatározó tényezője volt a koronavírus-járvány megjelenése és az ezzel járó korlátozások bevezetése. A divat-webáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását. Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható, majd az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott. A nyár előtti intézkedések lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában, de a nyár végével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a Black Friday, és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.
Termékek, melyek iránti kereslet a legjobban növekedett 2020-ban
Az otthoni munkavégzés megjelenésével érzékelhetővé vált a fogyasztói preferenciák változása. Mivel időnk nagy részét otthon töltöttük, sokan ennek megfelelően frissítették gardróbjukat. A blézereket és farmereket felváltották a kényelmes kötött nadrágok és melegítő felsők. Az időszakban megnőtt az ékszerek iránti igény, mivel a Zoom hívások korában az ékszer viselése talán a legegyszerűbb módja annak, hogy egy kötött szettből vagy melegítő ruhából elfogadható munkahelyi viseletet teremtsünk. Ebben az időszakban a kesztyűk és sálak terén meglehetősen nagy növekedés volt tapasztalható.
Bestseller kategóriák
A többszáz webáruház kínálatát összekötő divatkereső platform a rendelési adatai szerint a magyar felhasználók körében 2019 végén a férfi szabadtéri és túracipők, a fürdőköpenyek, a női bokacsizmák, és a pehelykabátok voltak a legkeresettebb termékkategóriák. A teljes évet nézve a legkelendőbb termékek a sálak, kesztyűk, köntösök voltak. Míg egyes kategóriák iránti kereslet növekedett, másoknál nagy visszaesés volt tapasztalható. A járvány miatt lemondott utazásoknak a fürdőruhák iránti kereslet látta a legnagyobb kárát - ez a kategória 31 százalékkal esett vissza. Mivel az alkalmi ruhákat megkövetelő események nagy részét szintén törölték, az addig legjobban teljesítő kategória válságba került. Ugyanez az ok befolyásolta a körömcipőkre és táskákra leadott rendelések mennyiségét.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az online divatpiac vezető szereplői
Az About You 2019 szeptemberében jelent meg a magyar piacon, látogatottság szerint 2019 decemberére a ranglétra negyedik helyére küzdött fel magát, majd a sikeres bemutatkozás után a negyedik helyről 2020 decemberére az első helyre ugrott. Emellett 2020-ban Európa legnagyobb pamut-arcmaszk kiskereskedőjévé vált. A H&M áll jelenleg a második helyen és a tavaly ötödik bonprix került a dobogó harmadik fokára.
Megdőlt az ősi vitamin-tévhit: ezt rontják el a legtöbben, így hiába szedik a méregdrága tablettákat
A legújabb kutatások szerint a táplálékkiegészítők hatékonyságát növelheti, ha figyelembe vesszük a bevételük ideális időpontját.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Rendőrkézen a miskolci gyilkosság gyanúsítottja
- A keresztény felekezetek társadalmi szerepét méltatta az orosz elnök
- Nincs még egynapos pályamatrica Szlovákiában
- Nagy veszteség érte a tudomány világát
- Autó rohant a Fehér Ház kapujába, belehalt a sofőr
- Veszélyben a gyermekek: jól gondoljuk meg, mit posztolunk, mert az MI azonnal lecsap