716 tonna - ennyivel kevesebb szén-dioxidot bocsátana ki az IKEA, ha 630 magyar dolgozója tömegközlekedésre cserélné az autóját. Ekkora mennyiségű szén-dioxiddal 4 725 nappalit lehetne megtölteni!
A felismerés eredményeként, az év végéig BKV bérletet kapnak az IKEA magyar munkatársai. A kollégáktól induló kezdeményezés célja nem egyszerűen a spórolás, hanem a vállalat ökológiai lábnyomának csökkentése. Az idei cél, hogy a dolgozók legalább 30 százaléka válassza a tömegközlekedést autója helyett, ezzel radikálisan csökkentve a vállalat szén-dioxid-kibocsátását.
Környezet- és pénztárcabarát
Az elérhető árú lakberendezési termékeiről ismert svéd vállalat büszkén mondja magáról, hogy "spórolós". Az innovatív alapanyagoktól, az energián át a dolgozók teljes bevonásáig minden területet átjár a takarékosság és a környezettudatosság alapelve. "Az IKEA alacsony árak kialakítására törekszik, de nem bármi áron! Innovatív, ötletes lakberendezési megoldásainkat a környezet és a vásárlóink igényeinek figyelembe vételével alakítjuk ki" - hangsúlyozza Andrew North, az IKEA közép-európai régiójáért felelős ügyvezető igazgatója.
Levegő helyett több terméket szállítanak
A vállalat azonban nem csak a dolgozók szállításakor gondolkodik "zölden". A lapra szerelt csomagolások előnye például, hogy minél kisebb a pakk, annál nagyobb darabszámban és annál kevesebb szén-dioxid-kibocsátás mellett szállíthatók a bútorok. Az egymásba rakható termékek kevesebb szállítást és így kisebb károsanyag-kibocsátást eredményeznek. A népszerű KLIPPAN kanapé csomagolásának néhány centivel való csökkentése minden teherautóban néggyel több kanapé szállítását tette lehetővé.
Emellett az IKEA a vállalaton belüli tárgyalások videokonferenciákkal való helyettesítésével, és folyamatosan hibridre cserélt autóflottával is törekszik az ökológiai lábnyom könnyítésére.
Az energia pénz
Az elmúlt 4 évben energiatakarékos égők használatával, több mint 9 milliárd forintot takarított meg a vállalat irodáiban és áruházaiban. Az így kigazdálkodott összeg pedig azt is lehetővé teszi, hogy az IKEA idén 100 százalékban megújuló elektromos energiát felhasználva üzemeltesse régióbeli áruházait. A vállalat a vásárlókat is takarékosságra ösztönzi, folyamatosan szorítja ki kínálatából a tradicionális égőket, helyükre energiatakarékos izzók kerülnek, melyek fogyasztása 80 százalékkal alacsonyabb, élettartamuk pedig 10-szer hosszabb.
Nem vész el csak átalakul
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az újrahasznosításra nemcsak a termékek csomagolásakor gondolnak. Az áruházakban és irodákban is lehetőség nyílik szelektív hulladékgyűjtésre. Az összeszerelhető bútorok előnye pedig, hogy könnyen szét is szerelhetőek, az egyes elemek szelektálása ezután már nem nehéz feladat. 2005 óta a szelektív gyűjtésnek köszönhetően 2,7 milliárd forintot spórolt az IKEA.
A lakberendezési termékek tervezésekor pedig különlegesen nagy hangsúlyt fektet a vállalat arra, hogy a természet megújulását is lehetővé tegye. Modern alapanyagoknak és ötletes gyártási megoldásoknak köszönhetően kevesebb alapanyagot használnak a bútorok előállításához. Az sem ritka, hogy a mások által hulladékként kezelt anyagokból forradalmi technológiai megoldások révén egyedi designtermékeket állítanak elő. Semmi nem vész kárba!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon