A huszonegyedik század tinédzserei egészen más vásárlási szokásokkal rendelkeznek, mint a hetvenes évekbeliek. Ma közel 12-szer több zsebpénzre van szükségük, az inflációs hatástól is eltekintve, mint 1975-ben!
A brit statisztikai hivatal vásárlási szokásokat feltérképező kutatása szerint a mai tinik fogyasztói kosara jóval több terméket és szolgáltatást tartalmaz, mint 30 évvel ezelőtt. Már majdnem mindegyiknek van laptopja, amit elvileg házi feladatokhoz, gyakorlatilag inkább neten szörfölgetésre használnak, a szobájukban biztosan akad TV, DVD-lejátszó, mindegyiknek van mp3-lejátszója, és rendszeresen eljárnak diszkóba, moziba.
Ez egy átlagos brit fiatal számára - pontosabban szüleiknek - mintegy évi 9000 fontjába kerül. Évente legalább ezer fontot költenek mobiltelefonra, mp3-lejátszókra, és zeneletöltésekre, 240 fontot fodrászra, 300 fontot sportra, de még ezeket is felülmúlja a mozira, bulikra, és ruhákra fordított összeg.
Akadnak olyan termékek, amelyeket manapság olcsóbban lehet beszerezni, mint a hetvenes években, például ha a játékkonzolokra, vagy egy hifire gondolunk, míg egyéb termékek, szolgáltatások ára emelkedett. Ma egy mozijegy átlagosan 7 fontba kerül, míg 1975-ben 4,8 fontot kértek érte, de a sör is drágult azóta.
Tendencia az is, hogy egyre fiatalabb korban kezdenek pénzt költeni a fiatalok. Ma már egy hat-hét éves gyerek is pénzt ad ki például egy-egy mobiltelefonra letöltött csengőhangért, vagy játékért.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








