Lemondott a teljes 2008-as fizetéséről Peter Ma, a kínai Ping An Biztosító vezérigazgatója, miután a társaság 1,8 milliárd eurót veszített egy üzleten. A biztosító még 2007 novemberében fizetett ennyit az azóta csak a kormányzati mentőövnek köszönhetően életben maradt benelux Fortis Bank és Biztosító 5 %-os részesedéséért.
A korábban a világ 20. legnagyobb pénzintézeteként számontartott Fortis súlyos euró-milliárdokat veszített miután olyan eszközökbe öntötte a pénzt, melyek a tengerentúli hitelválság hatására teljesen elértéktelenedtek. A második legnagyobb kínai biztosítótársaság vezérigazgatója 2007-ben 9,7 millió dollárnak megfelelő jüant keresett, ami 33-szor annyi volt, mint a legnagyobb kínai biztosító, a China Életbiztosító vezérének a honoráriuma.

Peter Ma (Forrás: Bloomberg)
Az elnök azután hozta meg ezt a döntést, hogy megismerte a biztosító előzetes eredményeit, melyeket április 10-is kell hivatalosan közzétenni. Kínai elemzők szerint ez a lépés méltó válasz volt a közvélemény magas fizetések elleni tiltakozására és a felelős vezetői képességek megkérdőjelezésére.
A cég eredményeit nem igazán befolyásolja a vezérigazgató fizetése, de a befektetők bizalmának visszaszerzése érdekében nagyon fontos lépésnek tekinthető.
Az 53 éves Peter Ma csatlakozott azokhoz a vállalatvezetőkhöz, akik a kedvezőtlen eredmények hatására lemondtak a fizetésükről. A Citigroup elnök-vezérigazgatója a napokban jelentette be, hogy 1 dolláros fizetésért dolgozik, és nem vesz fel bónuszt egészen addig, amíg újra nyereségessé nem teszi a bankot. A kínai biztosító felső vezetése csak részben követte az elnök példáját, a menedzsment csak a fizetések csökkentéséhez járult hozzá.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








