17 °C Budapest

Eljött az ideje, hogy a Tesco beszüntesse a gyerekmunkát

2009. február 24. 11:00

A Tesco is kampányol a "zöld divat" mellett. Az áruházláncnak fontosak a környezetbarát módon és anyagokból előállított ruházati termékek, és a gyermekmunka ellen is küzd.

A Londoni Divathéten bejelentett kampányban a Tesco mellett a Marks & Spencer és a Sainbury's is részt vesz. A cél, hogy 300 piaci szereplő -ruházati gyártók, tervezők, értékesítők- fogjon össze azért, hogy a különböző divatcikkek is részesei lehessenek a fenntartható fejlődés láncolatának, azaz, hogy minél tovább hordjuk az egyes ruhadarabokat, ezzel is megkímélve a környezetet. Ugyanakkor az áruházak azt is vállalják, hogy segítenek a termékek újrahasznosításában.

A Tesco például nem vásárol pamutot olyan országokból, ahol gyermekmunkával készítik az alapanyagot, sőt, feltűnteti mosóporain azok károsanyag- kibocsátását is. Ráadásul -a Marks & Spencerrel együtt- arra ösztönzi majd a vásárlókat, hogy 30 fokon mossák a ruhákat.

A brit környezetvédelmi miniszter szerint a kereskedőknek kiemelkedően fontos szerepük van abban, hogy biztosítsák a fenntartható fejlődést a divat területén is. "Ha ruhát vásárolunk egy boltban, biztosnak kell lennünk, hogy az nem károsítja a környezetet, és nem készült gyermekmunkával. Ugyanakkor azt is tudnunk kell, hogyan hasznosíthatjuk újra, ha már nem lesz rá szükségünk"- tette hozzá.

Nagy-Britanniában a textilipar évente 3,1 millió tonna szén-dioxidot bocsát ki, és 70 millió tonna vizet használ fel.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 5. vasárnap
Györgyi
18. hét
Május 5.
Anyák napja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem