A Sony úgy fest, Európában szemben úszik az árral, miközben ugyanis a televíziók és digitális kamerák árai évek óta jelentősen csökkennek, a japán cég a következő hónaptól áremeléseket tervez, amit a jen hónapok óta tartó erősödésével magyaráznak.
Drágulásra azonban csak az európaiaknak kell számítaniuk, az USA-ban ugyanis továbbra is komoly árharcot folytat a cég, hogy a keresletet fellendítse. Az öreg kontinensen az áremelést az indokolja, hogy a jen július óta mintegy 25 százalékot erősödött az euróval szemben, ami az exportból származó bevételeket erősen felemészti.
A japán cégek helyzetét csak tovább súlyosbítja, hogy legnagyobb versenytársaiknak tekintett cégek, mint például a dél-koreai Samsung, vagy az LG nem kényszerülnek hasonló lépésre, miután a won mind az amerikai dollárral, mind az euróval szemben 30, illetve 25 százalékot gyengült idén, így az áraikon nem kell emelniük az árbevételük szinten tartása érdekében.
Az elmúlt években a japán elektronikai cégek számára az euró erőssége, és a kelet-európai lakosság egyre növekvő vásárlási kedve is segített üzletük fellendítésében, ráadásul az európai vásárlók - szemben az amerikaiakkal - a dizájnra is hajlandóak voltak pénzt áldozni, ami csak tovább növelte az öreg kontinens jelentőségét.
Tavaly, a Sony 62 éves fennállása óta először fordult elő, hogy Európa vált a termékek fő fogyasztójává, lekörözve az USA-beli és a cég hazai értékesítési forgalmát is. Ezt a tendenciát azonban az áremelés akár keresztül is vághatja.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








