Rengeteg biztosítás költözik már be a bankok mobilbankjába. A legtöbben már károkat is itt jelentenek be.
Az elmúlt napokban több hír is megjelent arról, hogy milyen rossz állapotban van az M1-es autópálya, vannak szakaszok, ahol méterenként követik egymást a hatalmas kátyúk. Megnéztük, hogy milyen lehetőségei vannak, aki kifejezetten kátyúkárra szeretne biztosítást kötni.
Hétfőn számolta össze a Kisalföld olvasója, hogy 163 nagyobb kátyú színesíti a közlekedést az M1-es autópályán Győr és Budapest között. Az Index pedig pénteken, videós tudósítással jelentkezett a helyszínről, amelynek segítségével bárki meggyőződhetett róla, hogy a helyzet kritikus. A lap riportja szerint az út állapota nem meglepő, hisz a kilencvenes évek óta gyakorlatilag nem nyúltak a pályatesthez, azóta pedig megnégyszereződött rajta a forgalom, naponta 80 ezer autó és teherautó közlekedik rajta.
Az Index megkereste a Magyar Közút Nonprofit Zrt-t, akik úgy tájékoztatták a portált, hogy nagyobb felújítást 2021-ig nem terveznek, így várhatóan a helyzet sem fog sokat javulni addig az autópályán. Zach Dániel, a Totalcar.hu újságírója a videóban elmondja, hogyha valakinek a gépjárműve kátyú miatt megsérül, akkor bejelentheti kárigényét a cég honlapján.
Zach Dániel azt is megemlítette a videóban, hogy lehetőség van olyan mini-Casco biztosítást kötni, mely megtéríti a kátyúkárokat. Ezzel kapcsolatban néztünk körbe az egyik legnépszerűbb online biztosításközvetítő oldalon, a Netrisken, hogy milyen ajánlatok között választhatunk.
Kalkuláltunk, 1800 forint évente
A kalkulációnkat a tavalyi év legnépszerűbb új autójára, a Suzuki Vitarára (egészen pontosan az 1,4T GLX) modellre végeztük el a következő adatokkal:
Az üzembentartó (aki egyben a tulajdonos is) egy 1978-ban született budapesti férfi,
- bónuszkategóriája A0-ás,
- az autót nem használja tartósan külföldön,
- nincs cascója,
- a kötelezője az Allianznál van és
- hajlandó emailen keresztül kommunikálni a biztosítóval.
A kiegészítő biztosítások igényfelmérésénél csak a kátyúkárt jelöltük meg, így két olyan eredménye lett a díjszámításunknak, mely fedezi a kátyúkárokat. Fontos kiemelni, hogy egy mini-Casco jellegű biztosításnál a biztosítóknak sokkal szabadabb kezük van a szolgáltatások összeállításánál, mint például egy kötelező biztosításnál, így itt még fontosabb, hogy szerződés előtt olvassuk el a feltételeket és értsük meg, hogy pontosan mire is kötünk biztosítást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A KÖBE Defekt- Gumiabroncs-, Kátyúkár-, és Fényszórókár biztosítása éves szinten 1 825 forintba kerül a fenti beviteli adatok mellett, ám fontos figyelembe venni, hogy ennek fejében
- kátyúkárra 30 ezer forintig,
- váratlan defekt esetén 3 000 forintig,
- kavicsfelverődés okozta fényszórókár esetén pedig szintén 3 ezer forintig
térít a biztosító. A biztosításnak viszont nincs önrésze, ez pedig sok esetben csökkentheti az általunk fizetett költségeket. A biztosítást nem lehet online, csak csekken befizetni és érthető okokból csak éves díjfizetési gyakoriság választható.
A másik lehetőségünk a Netrisken az AEGON All-In Kátyúkár biztosítása, amely 5700 forintba kerül és szintén 30 ezer forintig nyújt védelmet kátyúkár esetén, ám ebben az esetben még 10 százalék önrészt is meg kell fizetnünk. Ha ezt a csomagot választjuk, akkor szintén csak éves díjfizetési ütemet választhatunk, a díjat viszont nem csekken, hanem banki átutalással kell rendezni.
Fontos megemlíteni, hogy a harmincezer forintos biztosítási összegből adódóan bőven előfordulhat olyan eset, hogy a biztosítás nem téríti meg a teljes kárunkat, ilyenkor a maradékot saját zsebből kell fizetni, valamint azt is fontos tudni, hogy egy ilyen típusú biztosítás nem, vagy csak nagyon kis mértékben helyettesít egy széles körű cascót.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Gálik Zoltán: rosszul áll Rishi Sunak és a Konzervatív Párt szénája
- Kolumbia megszakítja diplomáciai kapcsolatait Izraellel
- Sajtóértesülés: Bajnai Gordon szervezetének aktivistái segíthetik Magyar Péteréket
- 11 milliós „illatos” fogás a röszkei határon
- Növekedésbe fordult a légúti betegségek száma – friss adatok
- Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be