Ellepték a hazai köztereket a „mézédes magyar epret" kínáló zugárusok. Nem árt azonban ezekkel vigyázni! Mutatjuk, honnan ismerheted fel az átverős bódésokat.
Borzasztó mennyi időt pazarolnak el a dugóban a fővárosban autózók. A tavalyi statisztikák szerint Barcelonában, Berlinben és Bécsben is jóval kevesebb időt rabolnak el a kocsival közlekedőktől a forgalmi torlódások, mint Budapesten.
Tavaly összesen közel négy napot, 92 órát ült dugóban egy átlagos autós Budapesten, derült ki az Inrix a héten publikált gyűjtéséből. A kutatásban több faktor szerint számolták ki, mekkora közlekedési dugóval kellett szembenéznie 2021-ben a világ nagyvárosaiban közlekedőknek. A világranglistán Budapest mindent összevetve a harmincadik, a dugóban töltött időt tekintve pedig a 15. helyen szerepel. Ezzel a magyar főváros dugói többek között Marseille-t és Müchent is maguk mögé utasították.
Európán belül Londonban mérték a legnagyobb "hatású" és a leghosszabb dugókat is. A brit fővárosban átlagban 148 órát pazarolt el egy autós, a dugóhelyzet itt a pandémia előtti állapotokhoz képest röpke 1 százalékkal enyhült az oldal szerint. A másodikhelyen Párizs, a harmadikon pedig Brüsszel végzett. A francia fővárosban 140, a belgában pedig 134 órát töltött egy átlag sofőr a beállt forgalomban.
Napokat töltöttek a dugóban az európai sofőrök
A tavalyi évben a dugóban eltöltött átlagos időt nézve európai szinten sokat bosszankodhattak a budapestiek és a fővárosban ingázók. A három abszolút dugó-csúcstartó után, kizárólag erre az aspektusra vetítve csupán Moszkvában és Rómában volt rosszabb a helyzet. Az orosz fővárosban 108, az olaszban 107 órát töltött forgalmi dugóban egy átlag autós.
Ezeket egyből Budapest követi a maga 98 órás egy autósra jutó várakozási idejével, holtversenyben Bukaresttel. Ezzel a magyar főváros az európai városok közül a 10., a kontinens országainak fővárosai közül pedig a 6. helyen szerepel.
Grafikonunkon a 20 legrosszabb dugóhelyzettel súlytott fővárost szemléltettük. Jól látszik, hogy akár nyugati metropoliszokkal, akár a régiónk fővárosaival összevetve is igen rossz a budapesti helyzet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Berlinben például 65 órát (több mint egy nappal kevesebbet), Prágában pedig mindössze 51 órát (közel két nappal kevesebbet) vesztegelt egy átlag autós, mint a magyar fővárosban. Bécsben pedig még ezeknél is gördülékenyebb lehetett a közlekedés. Az osztrák fővárosban ugyanis mindössze 40 órát ült a dugóban egy átlag autós, amivel az európai fővárosok listáján a 18. a világranglistán pedig a 215. helyre kerültek fel.
Nyugaton jellemző szintű dugóhelyezet miatt főhet a magyar autósok feje
Világviszonylatban mindent összevetve a magyar főváros a 30. helyen áll a dugólistán, ami megfelel a pandémia előtti évek állapotának. Az első négy helyen világszniten is a már emlíetett városok, azaz London, Párizs, Brüsszel és Moszkva állnak.
A forgalmi fennakadásokban töltött időt tekintve ezen kívül csak Palermo (109 órával), Lyon (102 órával) az oroszországi Rosztov (97 órával) És Columbia fővárosa, Bogota (94 óárval) előzi Budapestet. Kijelenthetjük tehát, hogy a dugóban töltött idő tekintetében hazánk nyugati színvonalon teljesít.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma