Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Eltér a keleti és nyugati EU-tagállamokban forgalmazott élelmiszerek összetétele, de az előzetes vizsgálatok alapján még nem állapítható meg, hogy egyes helyeken gyengébb minőségű termékeket árulnak ugyanazon név alatt. Nemsokára az Európai Parlament elé kerülhet a szigorításról szóló tervezet, ami 10 milliárd euróra büntetné a diszkrimináló cégeket.
Az Európai Bizottság Közös Kutató Központja (Joint Research Centre - JRC) 64 azonos márkájú és címkéjű terméket vizsgált meg, és 20 esetében állapította meg, hogy azoknak eltérő az összetétele, azonban ez nem derült ki a csomagoláson feltüntetett szövegből - írta Sara Soumillion, az Európai Bizottság sajtóreferense az Index megkeresésére. Megemlítette, hogy az eredmények alapján még nem lehet végleges következtetés levonni az Európai Unió egységes piacán belül forgalmazott élelmiszerek kettős minőségére vonatkozóan. Tehát az eltérés biztos, az azonban nem, hogy ezeknek az élelmiszereknek a minősége is rosszabb lenne - számolt be a portál.
A legtöbb terméknél, amelynek összetételében a JRC eltérést talált, a nemzeti hatóságok vizsgálatai is eltérést mutattak ki. Összesen 140 termék minőségét ellenőrzik, végleges eredményt csak a többi 76 termék vizsgálata után hirdet az Európai Bizottság.
Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a 20 eltérő összetételű terméket melyik cégek gyártják, és hogy pontosan mely márkákról van szó. Az Európai Bizottság vizsgálatai esetében az eredmények nyilvánosságra hozása előtt az érintett cégeknek lehetősége van arra, hogy kommentálják azokat, és hogy magyarázatot adjanak az eltérésre.
Az Európai Unión belül forgalmazott élelmiszerek kettős minőségére vonatkozó feltételezésekből azt követően lett ügy 2017-ben, hogy a szlovák agrárminisztérium 22 olyan élelmiszer összetételét hasonlította össze, amelyeket Szlovákiában és Ausztriában is azonos márkanév alatt lehet kapni - emlékeztet a portál. A laboratóriumi körülmények között végzett tesztből például kiderült, hogy a szlovák piacra szánt üdítőkben több tartósítószer és mesterséges édesítőszer volt, vagy hogy a hústermékekben kevesebb volt a hús Szlovákiában, mint Ausztriában.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








