Pénzcentrum • 2025. november 4. 17:30
A Tesco egyre jobban tör előre a digitalizált vásárlási élmények megoldásaiban. A szakértők szerint nem a totális kontroll megteremtése a cél, hanem az, hogy kényelmesebbé tegyék a vásárlást.
A Tesco több fronton is technológiai megújulásba kezdett, hogy egyszerre tegye gyorsabbá és élvezetesebbé a vásárlást, miközben hatékonyabban lép fel a bolti veszteségek ellen. Az áruházlánc jelenleg olyan új rendszereket tesztel, amelyek a modern élelmiszer-kereskedelem két legfontosabb kihívására adnak választ: a vásárlói élmény javítására és a készlet-, illetve veszteséggazdálkodás fejlesztésére.
Az angliai Gateshead-ben működő Tesco Extra áruházban bevezetett, bevásárlókocsira és kosarakra szerelhető mérlegek valós időben ellenőrzik, hogy a Scan as You Shop rendszerrel beszkennelt áruk tömege megegyezik-e a kosárba tett termékek súlyával. Ha az értékek stimmelnek, a vásárló gyorsan fizethet; eltérés esetén munkatárs ellenőrzi a tételeket.
A cél nem a túlszigorított kontroll, hanem az, hogy kevesebb legyen a hibás szkennelés, csökkenjen a sorban állás és hatékonyabban lehessen megelőzni a lopásokat, amelyek a brit élelmiszer-kereskedelemben jelentős, akár 1,4%-os készletveszteséget is okozhatnak. A technológia egyben a “fantomkészlet” kiszűrését is támogatja, vagyis pontosabb képet ad arról, mi van valóban a polcokon, ami segíti a készletfeltöltést és az online rendelések kiszolgálását is.
A Tesco ezzel párhuzamosan a vásárlási folyamat digitális támogatását is erősíti. Az új, alkalmazásba épített bevásárlólista-funkció lehetővé teszi, hogy a vásárlók előre összeállítsák listájukat, majd a boltban a Clubcarddal feloldott kézi szkenneren kövessék, ahogy a tételek automatikusan kipipálódnak.
A rendszer az elérhetőséget és a soron következő áruházi folyosót is mutatja, így gyorsabbá és szervezettebbé teszi a bevásárlást, csökkentve a bolyongást és az elfelejtett termékek kockázatát. A Tesco termékfejlesztési vezetője szerint ez csak a kezdet; a funkció később akár személyre szabott ajánlatokat és útvonaloptimalizálást is kínálhat majd.
A lánc emellett kísérletezik olyan szenzoros megoldásokkal is, amelyek azt mérik, mennyi időt töltenek a vásárlók bizonyos reklámképernyők előtt, és mennyire hatékonyak az ott futó tartalmak. A kereskedelmi médiapiac – vagyis az, amikor a szupermarket saját felületeit értékesíti hirdetőknek – rohamosan növekvő üzleti lehetőség, és a Tesco e téren adatvezérelt megoldásokat vezet be.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fejlesztések mind azt jelzik, hogy a Tesco olyan integrált ökoszisztémát teremt, ahol a vásárlás gyors, gördülékeny és személyre szabott, miközben a háttérben a valós idejű adatok és automatizált rendszerek növelik a hatékonyságot.
A szakértők szerint a technológiai beruházások üzenete, hogy a fizikai boltok jövője nem a hagyományos kereskedelemben, hanem a digitális és a személyes vásárlás elemeinek ötvözésében rejlik.
Nemrégiben írtunk arról, hogy a Tesco Magyarországon is folytatja a terjeszkedést, igaz, kicsit más formában. A Pénzcentrum videoblogja, a CashTag el is ment pár hete letesztelni, milyen termékeket vehetünk, és pláne: milyen áron a még csak Csepelen működő Premier-üzletben. Itt nézheted meg az adást: