Folytatódik a Portfolio Z generációnak szánt programsorozata: a GEN Z Fest-en arra keressük a választ, hogyan tudnak egyszerre pénzügyileg tudatos döntéseket hozni.
A magyar lakosság fele szokott adományozni és önkénteskedni – derül ki egy decemberben publikált reprezentatív kutatásból. Segíteni sokféle módon lehet. Az egyik legegyszerűbb módja, ha például az általunk használt alumíniumdobozt nem a szemetesbe, hanem egy visszaváltó automatába dobjuk. A Minden Doboz Visszajár program keretén belül ugyanis a visszaváltási folyamat végén lehetőség van a visszajáró összeget jótékony célra fordítani: aki szeretné, szebbé teheti egy fogyatékossággal vagy nehéz anyagi helyzetben élő kisgyerek idei nyarát.
A magyar lakosság fele szokott adományozni és önkénteskedni is, és csak 12 százalék nem segíti ilyen formában a rászorulókat – derül ki egy decemberben publikált, az egyik legnagyobb mobilszolgáltató felkérésére készült reprezentatív kutatásból. A válaszokból kiderül, a pénzbeli vagy tárgyi adományozás gyakoribb, mint az önkénteskedés, a legtöbben alkalmanként 5000 forint alatti összegben segítik a rászorulókat, 20 ezer forint feletti összeg csupán az esetek 3 százalékában jellemző.
A felmérésben részt vevők körében leginkább az alkalmankénti adományozás a jellemző, ás a legtöbben, a válaszadók 35 százaléka az állatmenhelyeket, 24 százaléka a betegségekben szenvedőket, 23 százaléka a kórházakat, egészségügyi intézményeket és 22 százaléka a mélyszegénységben élőket jelölte meg a gyakori támogatandó csoportnak.
Könnyen és gyorsan szebbé teheti egy nehéz sorsú kisgyerek nyarát, aki szeretné
A fent említett kutatás alapján úgy tűnik, a legtöbben gyorsan és könnyen szeretnének segíteni. Ennek jó módja, ha nem a szemétbe dobják az emberek a már használt alumíniumdobozokat, hanem például visszaviszik azokat a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzleteknél felállított automatáknál, és a visszaváltási folyamat végén az adakozásra lehetőséget kínáló gombot választják, így ugyanis az aludobozok értéke jótékonysági célokat szolgál majd.
Az üzletlánc a Returpackkal és a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve vesz rész a Minden Doboz Visszajár névre keresztelt programban, amelynek segítségével az emberek a fogyatékossággal élő és rászoruló gyermekek nyári táborozását támogathatják az aludobozok visszaváltásakor.
Az átalakításra kiválasztott több mint 30 automatában 2021-ben 320 tonna mennyiségben több mint 20 millió dobozt váltottak vissza a felhasználók, ami az összes Magyarországon forgalomba hozott aludoboz közel 2 százaléka.
Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője hangsúlyozta, a fogyatékkal élő és a nehéz anyagi helyzetben élő gyerekek rengeteg lehetőségtől elzárva, beszűkült élettérben élnek, sok olyan dologból maradnak ki, amelyek a legtöbb gyerek számára természetesek.
Az aludobozok árának felajánlásával a vásárlók elsősorban élményeket adnak azoknak a gyermekeknek, akik ezt máshonnan nem kapják meg
– mondta Romhányi Tamás.
Egyidejűleg segíthetünk a gyerekeken és tehetünk a környezetszennyezés ellen
Azok, akik az alumíniumdobozok visszaváltásával anyagilag is segítenek a rászorulókon, sokat tesznek a környezetvédelemért is. Országszerte több mint 30 alumíniumdoboz visszaváltó automata működik a SPAR és INTERSPAR áruházakban. Évente átlagosan 20 millió dobozt váltanak vissza az itt működő gépekben, ami az áruház és a Returpack közel 12 éves együttműködésével számolva több mint 220 millió darab – mintegy 3,5 ezer tonna – alumíniumdoboz újrahasznosítását jelenti. Ez a mennyiség 14 ezer tonnával csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát