Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az elmúlt hétvégén Wangiri-típusú csaláshullám csapott le a hazai mobil-előfizetőkre. A módszer lényege, hogy távoli országokból érkező hívásokkal megcsörgetnek magyarországi mobilszámokat, arra számítva, hogy a hívott fél visszahívja őket. A csalók a nemzetközi, akár emelt díjas hívások után gyűjtik be a pénzt. Hétvégén a Telenor hálózatán százezres nagyságrendben regisztráltak ilyen hívásokat, ám ügyfelei védelme érdekében a szolgáltató letiltotta ezeknek a számoknak a visszahívhatóságát.
Az elmúlt hétvégén Wangiri-típusú csaláshullám csapott le a hazai mobil-előfizetőkre. A módszer lényege, hogy távoli országokból érkező hívásokkal megcsörgetnek magyarországi mobilszámokat, arra számítva, hogy a hívott fél visszahívja őket. A csalók véletlenszerűen, mobilszolgáltatótól függetlenül választják ki a hívott számokat, feltételezhetően automata rendszereket használva, tömegesen indítanak hívásokat, és egy csörgés után azonnal bontják a vonalat, így kevés az esély a hívások fogadására. A nem várt költség - a csalóknak bevétel - akkor keletkezik, ha ezeket a telefonszámokat visszahívják és sikeresen felépül az előfizető által kezdeményezett nemzetközi hívás.
A Wangiri csalók egyes esetekben a nagyobb bevétel érdekében tovább is fokozzák a módszert: visszahívás esetén egy automata fogadja a hívást, ám az továbbra is kicsöngés hangját játssza be a hívó félnek, aki emiatt hosszabban tartja a hívást. Hasonló megoldás, amikor a vonal megszakadását jelző, trillázó hangot játszanak be a csalók: ilyenkor a hívó fél azt feltételezi, hogy megszakadt a vonal, zsebre vágja a telefont, miközben azon a felépült nemzetközi hívás zajlik, akár hosszú perceken keresztül.
A hétvégi Wangiri hullámban 31 országból érkeztek a hívások összesen több mint ezer különböző külföldi telefonszámról. Az előfizetők tudatosságának és a Telenor gyors hálózati beavatkozásának köszönhetően
A Telenor azt javasolja minden hazai mobilozónak, hogy az ismeretlen külföldi számokat ne hívják vissza, szükség esetén pedig inkább egy SMS-sel győződjenek meg arról, hogy nem csalók célpontjává váltak-e.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








