Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Egyáltalán nem mindegy, hogy mikor, hol, kitől és milyen tűzifát vásárolunk, és persze az sem, hogy mennyiért. A tűzifa ugyanis hiánycikk, ezért érdemes megfogadni szakértők tippjeit a beszerzéséhez.
Tipp 1: A kivágástól számított időre mindig kérdezzünk rá
Mivel a tűzifa hiánycikk lett, gyakran előfordul, hogy "idő előtt" eladják, ami azt jelenti, hogy nem telt el elegendő idő ahhoz, hogy megfelelő mértékben kiszáradjon. A legideálisabb az, ha a kivágásától számítva legalább egy év telik el a tűzifa felhasználásáig. A jelenlegi helyzetben Magyarországon gyakorlatilag nem lehet hozzájutni ilyen szárított tűzifához, és gyakran még a nem eléggé kiszárítotthoz is lehetetlen. Az erdőgazdaságok készletei a korábbi évek hidegebb téli időszaka alatt kimerültek, és még nem tudták feltölteni azokat, mert nem mindig áll rendelkezésre megfelelő munkaerő ehhez. Ennek oka, hogy az építőiparból kivándorolt óriási munkaerő után maradt űr egyszerűen beszippantotta a fakitermelésben dolgozókat- írja közleményében a Stihl, aki a szakértői tippeket jegyzi.
Tipp 2: Telephelyen szerezzük be a tüzelőt, vagy ellenőrzött minőségű tűzifát vegyünk
Egyre inkább elterjedt, hogy a tüzelőt a világhálón árulják - gyakran meglepően kedvező áron. Ha úgy döntünk, hogy online vásárolunk, legyünk fokozottan elővigyázatosak, ugyanis ezeken a felületeken nem biztos, hogy ellenőrzött a minőség. Erre utal, hogy mára már fogalommá vált a "tűzifaátverés". Sokszor például nagyon magas víztartalmú, kifejezetten frissen vágott fát egy vagy két évig szárítottként kínálnak. Találkozhatunk korhadás vagy kártevők miatt csökkent fűtőértékű fával is, illetve a vegyszeres szennyezettség is gyakori. Épp ezért olyan eladótól szerezzük be a téli fűtőanyagunkat, aki a NÉBIH hatósági nyilvántartásában szerepel , és őrizzük meg a kapott számlát egy esetleges panasz esetére.
Tipp 3: Ne hagyjuk az utolsó pillanatra a vásárlást
Ajánlott minél előbb megvásárolni a tűzifát. Egyrészt azért, mert megfelelően tárolva van ideje száradni a felhasználásig. A tárolásnál nagyon fontos, hogy a tűzifa felülről védve legyen a csapadéktól, de oldalt hagyjunk helyet a szellőzésre. Kellő odafigyeléssel pár hónap alatt akár 30 százalékkal is növekedhet a tűzifa fűtőértéke. Másrészt célszerű elegendő időt hagyni a faanyag megtalálására, hogy ne kényszerüljünk bele egy rossz ajánlatba pusztán az idő hiánya miatt.
Tipp 4: Keressük a kevésbé feldolgozott fát, amely olcsóbb és könnyebben elérhető
A legkényelmesebb megoldás természetesen az, ha kandallókész fát vásárolunk, amely azonban jóval drágább a kevésbé feldolgozott tűzifánál. A faanyag feldolgozottságával arányosan ugyanis nő az ára és csökken az elérhetősége. A kandallókész és a feldolgozást igénylő tűzifa ára között akár 50-100 százalékos különbség is van. Ha spórolni szeretnénk, érdemes minél kevésbé feldolgozott tüzelőt vásárolni, majd azt a megfelelő védőfelszerelésben otthonunkban a szükséges méretre fűrészelni, hasogatni.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








