Olyan pénzpazarló szokásokat gyűjtöttünk össze, amelyek elhagyásával hatékonyan takarékoskodhatunk a mindennapokban.
Jelentősen megemelkedett a karácsony előtti bankkártyás vásárlások száma az egy évvel korábbihoz képest. De nem csak a vásárlások mennyisége, hanem a fizetés módja is változott, hiszen egyre többen használják ki az érintős fizetési lehetőséget.
A karácsony előtti hetekben közel 116,7 milliárd forintért vásároltak bankkártyával a K&H ügyfelei, ami 37 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a 2015-höz viszonyítva pedig 75 százalékos az emelkedés - áll a bank sajtóközleményében. Az érintős fizetési forgalom bőven megduplázódott (114%-os növekedés) az elmúlt egy évben, az internetes vásárlásoké pedig közel másfélszeresére nőtt.
Jelentősen emelkedett idén a bankkártyás forgalom a karácsonyt megelőző hetekben - közölte a bank a 40. és az 50. hét között lebonyolított bankkártyás költések alapján. A kérdéses időszakban a bank ügyfelei 116,7 milliárd forint értékben vásároltak bankkártyával, ez az előző év azonos időszakához képest 37 százalékos emelkedésnek felel meg, 2015-höz képest pedig 75 százalékos a bővülés.
Az K&H összeállításából kiderül az is, hogy a legnagyobb növekedés az érintős fizetési forgalomhoz kötődik: 60,5 milliárd forint értékben vásároltak a bank ügyfelei érintős módon, ami éves szinten 114 százalékos növekedést takar, a 2015-ös adatokhoz képest pedig nyolcszoros az emelkedés. Az online vásárlásoknál is számottevő volt a forgalombővülés: a 40. és 50. hét között a bank ügyfelei 20,2 milliárd forint értékben vásároltak az interneten keresztül, ez pedig 46,2 százalékkal haladja meg a bázisidőszakban elért forgalmat. A bankkártyás vásárlások száma is markánsan nőtt a karácsony előtti időszakban. Az érintős fizetések száma 9,8 millió volt, ami közel duplája az egy évvel korábbinak. A netes vásárlások száma pedig 45 százalékkal, 1,8 millióra emelkedett.
A K&H szerint a bankkártyás forgalom a következő időszakban tovább emelkedhet és várhatóan egyre nagyobb forgalmat generálhatnak a mobiltárcás vásárlások is. Az ilyen fizetési módnál nincs szükség a bankkártya fizikai jelenlétére: az okostelefonokban lehet ugyanis létrehozni digitális bankkártyánkat, mellyel a tranzakciókat intézhetjük.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A Real Madrid csak ezzel a taktikával juthatott tovább
- Rangsorolták a világ repülőtereit, Ferihegy is a listán
- 25 fokot esett egyik napról a másikra a hőmérséklet a szomszédunkban
- Dobrev Klára az Arénában az EP-választás tétjéről és Magyar Péterről
- Újabb drónos incidens Románia legnagyobb légitámaszpontjánál
- Golovin Vlagyimir: szerencsés sorsolást kaptunk, tovább akarunk jutni a csoportból Párizsban