A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
Eddig joggal gondolhattuk, hogy Budapest a hamburger fővárosa, de úgy néz ki, szép lassan a fánkok átveszik az uralmat. Ma már gyakorlatilag nem lehet a fővárosban úgy járni-kelni, hogy ne botlanánk minden sarkon egy újabb fánkozóba. Ráadásul idén ősszel a bulvárhírek középpontjába is a fánkok kerültek, hiszen Vajna Tímea is megnyitotta "exkluzív" fánkozóját. Ahogyan azonban tesztünk is bebizonyította, csodákat ne várjunk: ezek csak fánkok.
Bár hagyományosan az igazi magyar szalagos fánk csak farsangkor kerül előtérbe, az elmúlt hónapokban mégis nagy sajtóvisszhangot kaptak Magyarországon a kerek édességek. Idén ősszel ugyanis hatalmas hírveréssel nyitotta meg kapuit Vajna Tímea fánkozója: a Mr. Funk. Az üzlet kirakatát már a nyitás előtt betörték, az első napon pedig az ingyen osztogatott fánkjai miatt került a bulvárhírek középpontjába a fánkozó. A bolt ráadásul már az első nap után valamilyen rejtélyes ok miatt hetekre bezárt, de mára már újra üzemel a fánkozó, amiről egyébként az a hír is járja, hogy egy osztrák bank lefoglalta a harmadát.
Ezzel együtt pedig már számos neves fánkozó lepte el Budapest utcáit. Bár mi teljesen jól elvagyunk a rétessel, a kürtőskaláccsal, no meg persze a karácsonyi bejglivel, de gondoltuk leteszteljük, mégis mit tudnak ezek a híres fánkok.
A Pénzcentrum nagy fánktesztje
A nagy fánktesztünkhöz 8 különböző helyről gyűjtöttük be a tömör édességet. Az árak között elég nagy volt a szórás, hiszen a legolcsóbb csokis fánkot mindössze 85 forintért, míg a legdrágábbat 590 forintért vásároltuk meg. Ennek ellenére az ízekben és állagban már nem tapasztaltunk olyan nagy különbségeket.
A tesztelőink megjegyzései alapján elmondható, hogy kevés volt az igazán jó ízű fánk. Némelyik kóstolónk véleménye szerint ragasztó, mosószer, vagy csak simán sós íze volt egy-egy fánknak, de akadtak olyanok is, akik a csoki és a tészta arányát kifogásolták. Az alábbi kommentek persze a pontszámokon is meglátszódtak, hiszen az első helyezett is messze elmaradt a maximálisan megszerezhető 220 ponttól.
11 tesztelőnk véleménye alapján az első helyre a Tescóban kapható csokis fánk került: 153 ponttal, a második pedig az Aldiban megvásárolható csokis fánk lett: 144 ponttal. Az eredmény azért érdekes, mert kinézetre (ahogyan az a fenti képeken is látszik) az aldis és a tescós fánk nem igazán különbözött egymástól, sokak pedig az ízekben is vélték felfedezni a hasonlóságot. Emiatt egyáltalán nincs kizárva, hogy esetleg ugyanott készülnek ezek a fánkok.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nagy meglepetésünkre a harmadik helyet a Mr. Funk csokis fánkja szerezte meg: összesen 137 pontot zsebelt be. Ám ez a magas pontszám sem védte meg attól, hogy ár-érték arányban az utolsó helyre kerüljön.
Amennyiben az általunk adott pontszámokat összevetjük a fánkok áraival, akkor hamar kiderül, hogy a neves fánkozók, (ahol 400-600 forint körül juthatunk egy fánkhoz) mind a rangsor végére kerültek. Az ár-érték arányban ráadásul a Spar 85 forintos fánkja megelőzi az Aldi és a Teso termékeit, de azt azért fontos hozzátennünk, hogy épp csak egy hajszállal teljesített jobban ez az édesség.
Az általunk tesztelt fánkok:
- Mr. Funk: 590 forint/ darab
- The Box Donut: 390 forint/ darab
- The Donut Library: 380 forint/ darab
- McDonlad's: 290 forint/ darab
- Aldi: 99 forint/ darab
- Lild: 99 forint/darab
- Tesco: 99 forint/darab
- Spar: 85 forint/ darab
Vaktesztünkben az ízre és az állagra fókuszáltunk. A 8 különböző fánkot kis darabokra vágtuk, amit a Pénzcentrum 11 fős kibővített szerkesztősége kóstolt végig. Az ízre és az állagra is 1-10-ig lehetett pontot adni, így a legjobban teljesítő fánk akár 220 pontot is szerezhetett volna.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








