Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Hozta az első négy hónapot az új tízezres. A tavaly decemberben kibocsátott bankjegy eddig különösebb fennakadás nélkül találta meg a helyét a pénztárcákban és a kasszákban egyaránt. A tízezresek harmadát már lecserélték, de megjelentek az első hamisítási próbálkozások is - tudta meg a Pénzcentrum.
Valamivel több mint négy hónapja, 2014 december elsején vehettük kezünkbe az új tízezres bankjegyet. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2014 és 2018 között folyamatosan újítja meg a jelenlegi bankjegysorozat címleteit, így a következő években további újratervezett, továbbfejlesztett bankjegyeket bocsát forgalomba.
Az első ráncfelvarrást a tízezres kapta: változott például
- a vízjel;
- a hologramfólia;
- a biztonsági szál;
- a mikroírás;
- és új színváltó, irizáló nyomat, valamint vakjel is került a bankjegyre.
Eddig jól teljesít
A megújított tízezer forintos bankjegy fogadtatása a készpénzforgalom szereplői részéről alapvetően pozitív és elfogadó volt, a címlet forgalomba kerülése zökkenőmentesen lezajlott, használata során sem érkeztek problémára utaló jelzések - tájékoztatta a Pénzcentrumot az MNB.
A jegybankhoz beérkezett visszajelzések szerint a gazdaság szereplői minden különösebb fennakadás nélkül, rendeltetésszerűen használják napi fizetési tranzakciók alkalmával a bankjegyet.
2015. március 31-én 44 millió darab megújított tízezer forintos bankjegy volt forgalomban, ami az adott címlet forgalomban levő mennyiségének 37 százaléka. Ez az arány megfelel az előzetes jegybanki várakozásoknak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azért már próbálkoznak a hamisítók
A jegybanktól azt is megtudtuk, hogy előfordulnak csekély számban visszaélések, próbálkozások valamennyi címlettel kapcsolatban, nem kivétel ez alól a megújított bankjegy sem.
Úgy tűnik azonban, hogy a hamisítók tartanak az új, biztonságosabb pénztől: december óta
Az MNB-nél úgy látják, hogy a széles körű tájékoztatásnak és a kibocsátást megelőző felkészülési időszaknak is köszönhető, hogy nincs információ arról, hogy valahol ne ismerték volna fel a fejlesztett tízezer forintos bankjegyet. Arról sem tudnak, hogy például boltban, étteremben visszautasították volna azt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








