A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Egy felmérés szerint Európában mi vagyunk azok, aki a leghosszabban gondolkodnak a tényleges vásárlás előtt. A magyar fogyasztók optimistábbak lettek az elmúlt években - a vasárnapi zárva tartás miatt pedig nem veszünk fel kevesebb áruhitelt.
Az idei év egyik legfontosabb jellemzője, hogy a fogyasztók a korábbi évekhez képest optimistábban látják a saját országuk gazdaságának helyzetét: Magyarországon is egyre bizakodóbbak a vásárlók - derül ki a Cetelem Körkép 2015 felmérésből, amit kedden mutattak be Budapesten. A kutatást 12 országban végzik el minden évben, 8700 fogyasztó véleményét kérdezik a saját országuk helyzetérők, családjuk kilátásairól, arról, mi befolyásolja a vásárlást, a fogyasztói döntéseket.
Az európai fogyasztók saját háztartásukat mindig optimistábban látják, mint az adott ország helyzetét. A magyar fogyasztók is úgy gondolják, hogy javulnak saját kilátásaik - mondta el a kutatás keddi sajtótájékoztatóján Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója.
- tette hozzá.
Az európai fogyasztó jelentősen változott az elmúlt öt évben: újra felfedezi az alternatív vásárlási formákat (például a piacokat), egyre gyakrabban vásárol közvetlenül a termelőtől, az eredetiség, hitelesség fontosabb számára.
A kutatás eredményei szerint 100-ból 62 fogyasztó másképp vásárol ma, mint a válság 2008-as kirobbanása előtt.
Magyarországon a fogyasztók 81 százaléka gondolja úgy, hogy másképpen költi el a pénzét:
- egyértelműen árérzékenyebbé váltak a vásárlók
- kifejezetten keressük azokat a lehetőségeket, ahol olcsóbban tudunk vásárolni
- a magyar fogyasztók kétharmada ritkábban vásárol impulzív módon (tehát bevásárlólista, konkrét terv nélkül), mint korábban
- a célunk a tudatos vásárlói döntés, azaz nehezebben csábulunk el a reklámoknak, az akcióknak
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- a tudatos vásárlás nem csak azt jelenti, hogy megnézzük az árat,
- hanem azt is, hogy odafigyelünk a megvásárolt áru eredetére, az alapanyagokra.
Érdekes trend a használtcikk-piac látványos fejlődése és a drive-in erősödése (netes rendelést személyesen veszünk át). Egyre többen osztjuk meg egymással a gépeinket (például szomszédok a fűnyírót): meglepő módon ez nagyon elterjedt Magyarországon.
Nem csak vásárolunk a neten
Mára egyértelművé vált, hogy az internet és a mobiltelefonok forradalmat jelentenek a fogyasztásban is: a netes vásárlás már messze nem a fiatalok játszótere, a 60 év felettiek is egyre többet használják ki ezt a lehetőséget. Minden fogyasztóra igaz, hogy a vásárlások (nagyobb kiadás) előtt az interneten tájékozódik.

Ez a pénzügyi döntéseinkre is érvényes: minden ötödik látogató összehasonlító oldalról érkezik az áruhitelezéssel foglalkozó bank oldalára. A fogyasztók tudatosan összehasonlítják a bankok ajánlatait, a kondíciókat, és csak ezután döntenek. Itt is egyre aktívabban a középkorúak: hatból egy igénylő 56 évnél idősebb.
- mondta el Lukácsi Zoltán.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








