Pénzcentrum • 2010. december 3. 04:42
Nyugdíjasok rohamoztak meg Lidl áruházakat Bulgáriában múlt csütörtökön. A boltok nyitásakor hatalmas akciókat hirdettek, fillérekért kínálták a banánt és az uborkát - ezért alakult ki több helyen is tömegnyomor.
Egy szófiai áruház reggeli nyitása elsősorban a közeli lakótelepen élő nyugdíjasokat vonzotta a Lidl-höz. Az azonban a nyitás utáni percekben kiderült, hogy a dolgozók egyszerűen nem tudják kezelni a hatalmas tömeget. A biztonsági őrök képtelenek voltak megfékezni az indulatokat: egy nőhöz mentőt kellett hívni, mert sérüléseket szenvedett a tülekedésben.
Friss: Nyugdíjadó! Elhalasztják a járulék átkeresztelését
Bolgár lapértesülések szerint nem csak a fővárosban alakultak ki hasonló tömegjelenetek, hanem más üzletekben is elszabadultak az indulatok.
Lidl: balkáni terjeszkedés
A tervek szerint ötven Lidl üzlet nyílik Bulgáriában 2011
februárjáig. Milena Dragiiska, az áruházlánc
bulgáriai vezetője szerint a balkáni ország piacára most belépő
diszkontlánc 3 éven belül 3%-os piaci részesedést szeretne elérni.
A
német üzletlánc 300 millió eurót (82 milliárd forint) fektet a bolgár
piacba. Legnagyobb konkurensének a helyi kisboltok mellett a METRO által
működtetett Billa üzletlánc számít. Előbbiekkel biztosan nem lesz
könnyű dolga, ugyanis a kiskereskedelmi forgalom 80%-át a kisboltok
generálják Bulgáriában.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mint arról beszámoltunk, a német
diszkontlánc november elején hét üzletet adott át a Ciprusi
Köztársaságban, és várhatóan még kettő nyílik ebben a hónapban. Elemzők
agresszívnek minősítették a gyors terjeszkedést, a Lidl ugyanis alacsony
áraival komoly hatással lehet a piac többi szereplőjére.
Magyarországon is tarolnak a diszkontok
A négy legnagyobb magyar diszkontlánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a tavalyi összesített statisztikák szerint egyértelműen a legutóbbi évek nyertesei közé tartozik. A Nielsen piackutató vállalat által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot.
Jelentős
növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek
felé fordult a legutóbbi időszakban, ugyanakkor a hazai diszkont hálózat
39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi
tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott
Magyarországon.