Világgazdaság • 2010. április 26. 09:15
A mélyhűtött élelmiszerek hazai piacának egyes szereplői bizakodók, míg mások azonban visszavonulót fújnak. A svéd Findus cég márciusban például úgy döntött, megszünteti a Findus Hungária Kft.-t - írja a Világgazdaság.
A bezárás indoka nem a tavalya 200 milliós mínusz volt, hanem a cég 2007 óta megnövekedett kintlévőségei, de a forint gyengülése is betett a cégnek.
A válság után erősen megváltoztak a fogyasztói szokások (megnőtt például a tartós élelmiszerek népszerűsége), ami ezt a szegmenst is érintette: visszaesett a kényelmi termékek iránti kereslet, nőtt azonban az alapanyagoké, amire a zöldség-gyümölcs árának csökkenése is hatott.
A mélyhűtött élelmiszerek piacán is gyorsan terjednek a saját márkás termékek. Ezt látja a Tesco is, ahol a mélyhűtött termékeken belül mennyiségben 25-35 százalékot tesz ki ezek aránya.
A Tesco úgy látja, nem csak a válság, de a vásárlók egészségtudatossága is magyarázatul szolgál a fagyasztott termékek forgalmának növekedéséhez: a fogyasztók inkább ezt veszik, a tartósítószereket tartalmazó konzervek helyett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Losó József, a Mirelite-Mirsa Zrt. vezérigazgatója a lapnak elmondta, ők optimistán néznek a jövőbe, hiszen már ma is 12 kiló az egy főre jutó éves fogyasztás, ami több, mint kétszerese a tíz évvel ezelőttinek, de a nyugati országokhoz képest még mindig elmaradásban vagyunk.