Mélyhűtöttpiac: itt is a saját márkás fogy!

Világgazdaság2010. április 26. 09:15

A mélyhűtött élelmiszerek hazai piacának egyes szereplői bizakodók, míg mások azonban visszavonulót fújnak. A svéd Findus cég márciusban például úgy döntött, megszünteti a Findus Hungária Kft.-t - írja a Világgazdaság.

A bezárás indoka nem a tavalya 200 milliós mínusz volt, hanem a cég 2007 óta megnövekedett kintlévőségei, de a forint gyengülése is betett a cégnek.

A válság után erősen megváltoztak a fogyasztói szokások (megnőtt például a tartós élelmiszerek népszerűsége), ami ezt a szegmenst is érintette: visszaesett a kényelmi termékek iránti kereslet, nőtt azonban az alapanyagoké, amire a zöldség-gyümölcs árának csökkenése is hatott.

A mélyhűtött élelmiszerek piacán is gyorsan terjednek a saját márkás termékek. Ezt látja a Tesco is, ahol a mélyhűtött termékeken belül mennyiségben 25-35 százalékot tesz ki ezek aránya.

A Tesco úgy látja, nem csak a válság, de a vásárlók egészségtudatossága is magyarázatul szolgál a fagyasztott termékek forgalmának növekedéséhez: a fogyasztók inkább ezt veszik, a tartósítószereket tartalmazó konzervek helyett.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Losó József, a Mirelite-Mirsa Zrt. vezérigazgatója a lapnak elmondta, ők optimistán néznek a jövőbe, hiszen már ma is 12 kiló az egy főre jutó éves fogyasztás, ami több, mint kétszerese a tíz évvel ezelőttinek, de a nyugati országokhoz képest még mindig elmaradásban vagyunk.

Címkék: