Idén még egy áruház megnyitásával szeretné növelni piaci részesedését Magyarországon a német tulajdonú OBI barkácsáruház lánc, amely huszonnegyedik magyarországi üzletét szerdán nyitotta meg Keszthelyen.
Dieter Messner, az OBI európai igazgatója a megnyitó alkalmából tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a gazdasági nehézségek ellenére az utóbbi öt évben komoly erőfeszítéseket tettek a közép- és kelet-európai hálózat bővítésére, amelyben Magyarország mindig is kulcsfontosságú hely volt. Idén Európa-szerte 20 új áruház megnyitását tervezik, Magyarországon két hét múlva Gyöngyösön nyitják a következő új üzletet.
Mint Christoph Wackerbauer, az OBI Hungary Retail Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette, magyarországi terveik között konkrétan még egy áruház indítása szerepel, Budapesten, a KÖKI-terminálnál várhatóan 2011-ben indulhat a kereskedés.
Az MTI kérdésére a tavalyi magyarországi üzleti adatokról az ügyvezető egyelőre nem tudott beszámolni, a társaság ezt a későbbiekben teszi közzé. A tájékoztatón kiosztott sajtóanyagból kiderül: az OBI Európában összesen 5,9 milliárd eurós forgalmat könyvelt el 2009-ben, Magyarországon pedig 8,3 millió vásárlót regisztrált.
Az OBI 1970-ben, a németországi Hamburgban nyitotta meg első áruházát, jelenleg Európa 13 országában van jelen, köztük 1994 óta Magyarországon is. Piacvezetőnek számít Németország mellett Magyarországon, Csehországban, Oroszországban, Szlovéniában és Bosznia-Hercegovinában. A német barkácsáruház lánc Magyarországon a jelenlegi 24 áruházában 1800 dolgozót alkalmaz. A Keszthelyen megnyitott 7 ezer négyzetméteres üzletben 66 embert foglalkoztat.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








