Ablakkeret csiszolás közben jött az ötlet, amire azóta 120 milliós forgalmú vállalkozást építettek (x)

Pénzcentrum2023. október 12. 13:45

Az alkoholos felnőtt szörp, a Cseles alapítói 2021-ben még tízből hét vendéglátóhelyről lepattantak, két évre rá országszerte több száz viszonteladójuk van, forgalmuk pedig idén várhatóan eléri a nettó 120 millió forintot. Hogyan fordult velük ekkorát a világ két év alatt?

2020-ban egy forró nyári napon, Csepelen ablakkeret csiszolt két barát, Dávid és Bálint, amikor észrevették, hogy elfogyott a citromos sörük. "Valami finomat akartunk, ami meghozza a kedvünket a munkához, de mégsem csap szét. A fröccsöket és az ízesített söröket már nagyon untuk, szerettünk volna valami laza, gyümölcsös italt, és pont maradt a hűtőben vodka és szörp. Összeöntöttük" - így emlékszik a Cseles, Magyarország első alkoholos felnőtt szörpjének, indulására Varga Dávid, aki barátjával, Marton Bálinttal kísérletezte ki azokat az íz-variációkat, amivel aztán nekivágtak az első vásárlókat megszerezni.

De előbb arról, hogy mi is az a felnőtt szörp?

Nos, a Cseles egy kellemes kompakt ital, amit úgy készítünk el, hogy fogunk egy 3 decis poharat, beleöntünk 4 centiliter Cselest és felhúzzuk ízlés szerint szódával vagy ásványvízzel. Ha frissítőbbé szeretnénk tenni az italunkat, akkor egy citromkarika és pár szem jég még kellemesebbé teszi az összhatást. A nevét onnan kapta, hogy könnyen itatja magát, és ha nem tartjuk a mértéket, a végén akár el is ázhatunk. Áfonyás-kardamomos, bodzás-citromos és meggyes-szegfűszeges íz variációkban kapható, 1 literes kiszerelésben. Egy liter szörpből hét liter ital ital jön ki, az alkoholtartalma hozzávetőleg 3.5-4%.

Ez az új, könnyed, frissítő, gyümölcsös-alkoholos termék - ami az alapítók hitvallása szerint "tökéletesen passzol mély beszélgetésekhez, a kedvenc kocsmai sportjaidhoz, a kötelező családi vacsorákhoz és a random baráti összejövetelekhez" - kezdetben nem tűnt egy sikertörténetnek.

Ugyanis tízből hét vendéglátóhely elsőre nem is foglalkozott velük. 

„Két, a vendéglátásban ismeretlen srác egy ismeretlen termékkel házal. Képzelheti, mi sült ki ebből? A legtöbb helyről udvariasan elküldtek bennünket, de előfordult, hogy majdnem kidobtak, és azt vágták a fejünkhöz, hogy ez a magyar bárkultúra megszégyenítése", utalt az indulás nehézségeire Dávid, aki a legfőbb - talán bármely induló vállalkozás számára megszívlelendő - tanulságként azt vonta le a történtekből barátjával, üzlettársával: bármennyire is döcögős az út eleje, hinni kell az ötletedben, nem szabad feladni.

De adjuk vissza a szót Varga Dávidnak, aki nem titkolja, hogy a B2B-ben tapasztalt nehézségek ellenére szerették volna kipróbálni a terméküket a B2C piacon is - bízva benne, hogy a magánszemélyeknek történő értékesítés elsőre jobban fog működni -, ehhez pedig nagyszerű dobbantót jelentett és rengeteg segítséget adott számukra a Brancs, azaz Kövesdi Gábor és csapata.

Mint azt Kövesdi Gábor küldetésükkel kapcsolatban összefoglalta, a Brancsnál az értékteremtő ötletekben hisznek, azok megvalósításához eszközt, felületet, támogatói hálót biztosítanak, a 2022-es indulás óta több tucat sikeres kampányt bonyolítottak már le a legkülönbözőbb szegmensekben a gasztronómiától a kultúráig, a technológiai innovációtól a kertészetig.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Cseles kampánya is befutott, megérkeztek az első magánszemély vevők is

A tavalyi Brancs-kampány során kezdtük el megérteni, hogyan kell elmondanunk a vásárlóknak, miért érdemes bennünket választaniuk. Sokat tanultunk magunkról, marketingről, kifogáskezelésről, amit később a vendéglátóhelyekkel folytatott tárgyalásoknál is fel tudtunk használni. És ezért nagyon hálásak vagyunk. Nem mellékesen pedig a sikeren felbuzdulva megépítettük saját webshopunkat, hogy a vásárlók immár közvetlenül is elérjenek bennünket

- érzékeltette a sikeres kampány anyagiakon túli további hasznát Varga Dávid.

A Cseles kezdett ízleni a vevőknek, első teljes üzleti évüket (2022) 19,2 millió forint forgalommal zárták, és 2023-ban bekerültek az RTL Klub Cápák között című műsorába is. Ez újabb mérföldkő volt a vállalkozás életében, a srácok befektetést is kaptak, Balogh Levente és Lakatos István szállt be hozzájuk 2023 tavaszán, és ez a tévés márkaismertség-növeléssel együtt meghozta az áttörést.

"A műsor után a korábbi havi százas nagyságrendű vásárlások szintet léptek, havi ezresekre, és a 2020-as 10-ből 3-as B2B-s ügyfélszerzési rátánkat is feltornáztuk 10-ből 7-re. Mára egyre többen megismertek és megkedveltek bennünket a piacon, és mi is kikalapáltuk időközben, hogyan kell jobban kommunikálni a céges ügyfeleinkkel. Ezzel együtt is, a Brancsnak köszönhetően, az árbevételünk 60 százaléka pillanatnyilag magánszemélyektől származik. A forgalmunk 2023-ban várhatóan nettó 120 millió forint les" - fogalmazott a Cseles Drinks Kft. társalapítója, Varga Dávid, és zárásként hozzátette:

Szeretnénk a know how-t tovább csiszolni, és olyan vállalkozást építeni, ami nem az alapítók személyétől függ, hanem a jól felépített folyamatoktól.

Címkék:
vállalkozás, magyarország, ital, italkereskedelem, közösségi gazdaság, italok, közösségi finanszírozás, brancs, brancs közösség, crowdfunding,