A legértékesebb magyar márkák: itt a LISTA

Orosz Márton2009. november 5. 04:22

Európa legértékesebb brandjei: itt a lista A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) tegnap közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. A felmérésből kiderül, hogy melyek a legértékesebb európai márkák, és megmutatjuk azt is, melyek a legjobb magyarok a toplistán.

Az European Brand Institute tegnap ismertette Bécsben eurobrand2009 című tanulmányát. A felmérés 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli és rangsorolja.

Íme a TOP 10-es lista: 

 

 

Az intézet értékelése szerint az első tíz helyen álló európai márka az idén 11.2 milliárd euróval, azaz közel 6 százalékkal kevesebbet ér, mint tavaly, összesen 186 milliárd eurót. A top 10-ben lévő, márkás termékeket forgalmazó vállalatoknál már valamelyest jobb a helyzet, náluk a márkaérték csak 500 millió euróval, 0.2 százalékkal csökkent 239 milliárd euróra.

A vesztesek között az első helyen a pénzügyi szolgáltatók, illetve az autómárkák állnak, míg a fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején is. Az összeállítás szerint a neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában az első a Nokia, a cég a márka szempontjából 35.22 milliárd eurót ér.

A második a francia LVMH luxuscikkeket forgalmazó vállalat, 32.37 milliárddal, a harmadik a belga Inbev söripari csoport 26.93 milliárd euróval. Rajtuk kívül a Vodafone, az Unilever, a Telefonica, a Mercedes Benz, a Deutsche Telekom, a BMW és a SAB Miller található az első tízben.

Az egyedi márkákat tekintve is a Nokia vezeti a sort, 36.2 milliárd eurós márkaértékkel, a második a Vodafone 23.79 milliárddal, a harmadik a Mercedes Benz 19.39 milliárddal. Az első tízben van még a Louis Vuitton, a BMW, a Deutsche Bank, a Telefonica, a T-Mobile, az Orange és a Nescafe.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója szerint a felmérés fő tanulságai a következők:


Gerhard Hrebicek(Fotó: European Brand Institute)


A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat. A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

A teljes listáért kattints ide!

A világ legerősebb márkái

Címkék:
carlsberg,