TOP 100: íme a világ legnagyobb márkái

Orosz Márton2009. szeptember 21. 06:20

A legértékesebb brandek Az Interbrand ebben az évben is összeállította a világ legértékesebb márkáinak listáját. A tíz éve létező rangsor életében ez az első alkalom, hogy esett a top 100-ba kerülő márkák értéke.

Az idei listára egyértelműen rányomta bélyegét az egy éve tartó világgazdasági recesszió. Néhány kivételtől eltekintve gyakorlatilag minden márka (brand) vesztett értékéből, a 4. helyezett General Electric például 10 százalékot, a Marlboro 11-et, a Sony 12-t.

Elmondható, hogy a pénzügyi szektor visszaesésével -és a bankok iránti ellenszenv növekedésével- együtt jelentősen esett a bankok, pénzügyi szolgáltatók, bankkártya-kibocsátók márkaértéke. Az American Express 32 százalékot -és hét helyet- zuhant, a Morgan Stanley 26 százalékot esett vissza tavalyi értékéhez képest.

Mi az Interbrand?
Az Interbrand tanácsadó céget 1974-ben alapították, mára 40 irodájával gyakorlatilag a világ legjelentősebb márka-tanácsadója. Nem csak segítik a brandek fejlődését, hanem alkotnak is márkákat. Mint honlapjukon írják, akkor jöttek létre, amikor az emberek azt hitték, a márka egyet jelent a logóval, mára azonban a világ vezető brand-tanácsadó cége lettek.


A lista legnagyobb bukását a UBS svájci pénzügyi szolgáltató produkálta: márkájának értéke a tavalyi szint felére esett vissza.

És -az érem másik oldala- hogy valószínűleg az is a válságnak köszönhető, hogy a listán szereplő alkoholgyártók egyértelmű erősödést mutatnak: a Smirnoff vodkagyártó 5 helyet ugrott előre, míg a Budweiser sörgyártó 3 helyet lépett felfelé.

 

A TOP 10-be egyetlen európai vállalat, a finn Nokia tudott bekerülni az amerikai márkák mellé. 8. a japán Toyota, rajta kívül két német autógyár - a Mercedes és a BMW- töri meg az amerikai hegemóniát a legjobb 15 között. Az sem kérdés, hogy az informatikai vállalatok brandjei a legértékesebbek: az első tizenöt cég majd' felének ez a fő profilja.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

 

A nemzetközi áruházláncok közül -ha a luxustermékeket és a ruházatot nem vesszük ide- az IKEA szerepel egyetlenként a listán, a 28 helyen találjuk.

Íme a toplista

Címkék: