Hol lesz olcsóbb a vasút februártól? Itt a lista

Pénzcentrum2014. január 27. 12:04

Február közepétől újabb 15 vasúti mellékvonalra terjeszti ki a 25 százalékkal olcsóbb regionális tarifákat. Fél évvel ezelőtt csökkentek először a jegyárak több járaton - leginkább kisebb forgalmú mellékvonalakon. 

Tavaly júniustól 15 viszonylaton 15 százalékkal olcsóbb jegyekkel és bérletekkel utazhatnak a vonatot választók. A szaktárca további 15 mellékvonalon vezeti be a regionális tarifákat február közepétől.

Az alacsonyabb díjak a Győr - Veszprém, Kaposvár - Siófok, Székesfehérvár - Pusztaszabolcs, Dunaújváros - Cece/Simontornya, Dombóvár - Bátaszék, Villány - Mohács, Eger - Szilvásvárad, Miskolc - Tiszaújváros, Miskolc - Tornanádaska, Kisújszállás - Kál-Kápolna, Mátészalka - Záhony, Nyíregyháza - Fehérgyarmat, Mezőhegyes - Újszeged, Mezőhegyes - Battonya és Kunszentmárton - Kiskunfélegyháza szakaszokon is elérhetőek lesznek. Az itt közlekedő napi 4-18 járatot többnyire regionális utasok használják, egyes helyeken távolsági igények csak szezonálisan jelentkeznek. A besorolás indoka lehetett még a buszok kedvezőbb vonalvezetése vagy az, hogy a vonal hátrányos helyzetű térségben fut.


A második ütemmel együtt már összesen 30 viszonylaton, közel 1400 kilométeren, a hazai vasúthálózat ötödén lesz olcsóbb az utazás. A kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalakról ezúttal is a MÁV-START Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium. Idén az utolsó, 2010 után újranyitott szakasz is bekerült a regionális tarifás körbe: Veszprémtől azonban nemcsak Zircig, hanem egészen Győrig lesz olcsóbb az utazás.


Az intézkedés utasvonzó hatásának növelése érdekében február közepétől a regionális tarifa már 25 százalékkal lesz alacsonyabb az országos díjaknál. Így például a Győr-Veszprém közötti 80 kilométeren a teljes árú menetjegyet váltó utasok alkalmanként 370, a bérletesek havonta 1420 forintot takaríthatnak meg. A díjakban a szociálpolitikai és üzletpolitikai kedvezmények érvényesíthetők, mások mellett tehát a diákok és nyugdíjasok is negyedével olcsóbban utazhatnak.

Érdekes kommentárt fűzött a jegyárak csökkentéséhez Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, aki szerint "A rendszerváltás óta példátlan drasztikus árcsökkentés tökéletesen illeszkedik a lakossági terhek mérséklését középpontba helyező kormányzati törekvésekhez. Az intézkedés közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépést jelent, hiszen a vasút versenyhelyzetét erősíti a regionális forgalomban."

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A kijelentés különösen annak fényében érdekes, hogy tavaly májustól a gyors-és sebesvonatok jelentős részén pótjeggyel utazhatunk, leginkább Budapest és a nagyvárosok, megyeszékhelyek, turisztikailag frekventált desztinációk (például a Balaton) között. A pótjegy jelentősen emeli a jegyek árát, cserébe semmilyen extra szolgáltatást - például helyfoglalást, légkondicionálót - sem kapnak az utasok.

Címkék:
utazás, MÁV, máv-start, vasút, völner pál,