Hol lesz olcsóbb a vasút februártól? Itt a lista

Pénzcentrum2014. január 27. 12:04

Február közepétől újabb 15 vasúti mellékvonalra terjeszti ki a 25 százalékkal olcsóbb regionális tarifákat. Fél évvel ezelőtt csökkentek először a jegyárak több járaton - leginkább kisebb forgalmú mellékvonalakon. 

Tavaly júniustól 15 viszonylaton 15 százalékkal olcsóbb jegyekkel és bérletekkel utazhatnak a vonatot választók. A szaktárca további 15 mellékvonalon vezeti be a regionális tarifákat február közepétől.

Az alacsonyabb díjak a Győr - Veszprém, Kaposvár - Siófok, Székesfehérvár - Pusztaszabolcs, Dunaújváros - Cece/Simontornya, Dombóvár - Bátaszék, Villány - Mohács, Eger - Szilvásvárad, Miskolc - Tiszaújváros, Miskolc - Tornanádaska, Kisújszállás - Kál-Kápolna, Mátészalka - Záhony, Nyíregyháza - Fehérgyarmat, Mezőhegyes - Újszeged, Mezőhegyes - Battonya és Kunszentmárton - Kiskunfélegyháza szakaszokon is elérhetőek lesznek. Az itt közlekedő napi 4-18 járatot többnyire regionális utasok használják, egyes helyeken távolsági igények csak szezonálisan jelentkeznek. A besorolás indoka lehetett még a buszok kedvezőbb vonalvezetése vagy az, hogy a vonal hátrányos helyzetű térségben fut.


A második ütemmel együtt már összesen 30 viszonylaton, közel 1400 kilométeren, a hazai vasúthálózat ötödén lesz olcsóbb az utazás. A kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalakról ezúttal is a MÁV-START Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium. Idén az utolsó, 2010 után újranyitott szakasz is bekerült a regionális tarifás körbe: Veszprémtől azonban nemcsak Zircig, hanem egészen Győrig lesz olcsóbb az utazás.


Az intézkedés utasvonzó hatásának növelése érdekében február közepétől a regionális tarifa már 25 százalékkal lesz alacsonyabb az országos díjaknál. Így például a Győr-Veszprém közötti 80 kilométeren a teljes árú menetjegyet váltó utasok alkalmanként 370, a bérletesek havonta 1420 forintot takaríthatnak meg. A díjakban a szociálpolitikai és üzletpolitikai kedvezmények érvényesíthetők, mások mellett tehát a diákok és nyugdíjasok is negyedével olcsóbban utazhatnak.

Érdekes kommentárt fűzött a jegyárak csökkentéséhez Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, aki szerint "A rendszerváltás óta példátlan drasztikus árcsökkentés tökéletesen illeszkedik a lakossági terhek mérséklését középpontba helyező kormányzati törekvésekhez. Az intézkedés közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépést jelent, hiszen a vasút versenyhelyzetét erősíti a regionális forgalomban."

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A kijelentés különösen annak fényében érdekes, hogy tavaly májustól a gyors-és sebesvonatok jelentős részén pótjeggyel utazhatunk, leginkább Budapest és a nagyvárosok, megyeszékhelyek, turisztikailag frekventált desztinációk (például a Balaton) között. A pótjegy jelentősen emeli a jegyek árát, cserébe semmilyen extra szolgáltatást - például helyfoglalást, légkondicionálót - sem kapnak az utasok.

Címkék:
utazás, MÁV, máv-start, vasút, völner pál,