Megtudtuk: itt épülhet Budapest első gyalogoshídja

Pénzcentrum2013. május 16. 16:57

Középtávon több gyalogoshíd is épülhet Budapesten a Fővárosi Közgyűlés által nemrégiben elfogadott Duna-tanulmány szerint - mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön Budapesten, hangsúlyozva, hogy a közúti hidak építését is folytatni kell. Finta Sándor, Budapest főépítésze korábban a Pénzcentrum.hu-nak adott interjújában elmondta, egy gyalogoshídnak kizárólag a Margitsziget vagy az Óbudai sziget környékén van realitása.

A Hídépítők Egyesülete által az idén először, a hidak és hídépítők napja alkalmából rendezett ünnepségen a főpolgármester elmondta: a nemrég felújított Szabadág híd és a Margit híd után a Lánchíd felújítása következik, valamint sürgető a Petőfi híd rekonstrukciójának előkészítése is.

A Fővárosi Közgyűlés által nemrég elfogadott Duna-tanulmányra hivatkozva Tarlós István elmondta: középtávon több gyalogoshíd építésének is realitása van a fővárosban. Finta Sándor, Budapest főépítésze a Pénzcentrum.hu-nak adott exkluzív interjújában az új hidak lehetséges helyét is megjelölte:

"A tanulmányban meghatároztuk azokat a pontokat, ahol a gyalogos hidaknak realitása lehet. Elsősorban a Margitsziget vagy az Óbudai sziget merült fel, mert egy ilyen kapcsolat a szigetek jobb kihasználtságát eredményezné, valamint itt megfelelő szélességű a folyó a gazdaságos megépítéshez. A belvárosi területeken nem javasol a tanulmány ilyet: fontos a város karakterének védelme a Duna-hidak ismert látképével és ritmusával, így a kompromisszum mentes építészeti minőség, a folyam szélessége miatt hihetetlenül költségigényes lenne. A Duna menti területek akkor tudnak igazából lendületbe jönni, ha nemcsak a város irányából könnyítjük meg a partokhoz való lejutást - mint például Újpesten, ahol nincs kijárat a Dunára, bár a Vízmű felől egyszerűen meg lehetne nyitni -, hanem a folyón is intenzifikálni kell nemcsak a személyközlekedést, hanem akár az áruszállítást is. Ennek érdekében a hivatásforgalmi városi hajózást, továbbfejlesztve az agglomeráció felé is, támogatni kellene, amelyek pótolhatják azokat a haránt irányú kapcsolatokat is ahol most gyalogoshidakat hiányolunk" - mondta el korábban a Pénzcentrum.hu-nak Finta Sándor.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára köszöntőjében elmondta, hogy csütörtökön írt alá egy nyilatkozatot a minisztérium részéről a budapesti hajózás fejlesztésének támogatásáról, amelyre megfelelő pályázatok esetén európai uniós források állnak majd rendelkezésre.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

 

Címkék:
utazás, Budapest, városfejlesztés, duna, tarlós, petőfi hid, völner pál,