Pénzcentrum • 2009. december 2. 11:32
Akár több tíz százalékkal olcsóbban juthatunk új autóhoz, mint tavaly. Néhány modell ára ugyanis 2-25 százalékkal is csökkent- írja a bumm.sk.
"A legnagyobb árcsökkenés a kisautóknák jelentkezett. Ezeket a modelleket érintette leginkább a roncsprémium, az árakat így a piac igényeihez kellett alakítani" - magyarázta a Pravda c. napilapnak Lucia Busquet, a Skoda munkatársa.
A Skoda Fabia alapmodellje, mely tavaly több mint 9290 euróba került, idén 8109 euróért megvásárolható. Egy ötajtós Peugeot 207-est tavaly 11584 euróért lehetett venni. Most 10890 euróba kerül.
"A fő ok a jelenlegi helyzet a piacon - jelentősen csökkentek az eladások, nyomás van az autók és a felszereltség árain. Ez azonban világméretű trend, nem csak szlovákiai specifikum" - mondta Ivana Orivská, a Peugeot szlovákiai forgalmazójának szóvivője. Az új autók eladása a roncsprémium lecsengése után jelentősen csökkent. Busquet szerint októberben 37 százalékos visszaesést tapasztaltak.
Az emberek a válság idején megpróbálják kordában tartani kiadásaikat, és későbbre halasztják az autóvásárlást. Hasonlóan jár el több vállalat is. Jana Rajcová, a Renault márkakereskedésének szóvivője szerint főleg a vállalati vásárlásoknál tapasztalható erős visszaesés.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kereskedők eltérően vélekednek a jövőről. Egyesek szerint már nem zuhannak tovább az autóárak, hiszen már most is rekordalacsonyak. Többen azonban óvatosan vélekednek az elkövetkező időszakról. "Nincs ok az árcsökkentés trendjének változására. További visszaesés várható az autóeladás terén" - vélekedik Oravská.