8 °C Budapest

Rengetegen így választanak bankszámlát Magyarországon: óriási hibát követnek el?

2021. február 23. 17:28

Diákszámlával rendelkező ügyfelek körében készült felmérése szerint a legtöbben a felsőoktatási tanulmányok megkezdése miatt nyitottak bankszámlát, a választáskor pedig sokat számított, a szüleik hol bankolnak - ezen belül is főként az édesanyjuk volt hatással rájuk. A kedvező számlavezetési feltételek kevésbé voltak a válaszadók számára lényegesek, pedig fontos lenne, hogy a diákok pénzügyi tudatosságát korán elkezdjük fejleszteni annak érdekében, hogy megfelelően össze tudják hasonlítani a bankok ajánlatait.   

A Budapest Bank legfrissebb, nem reprezentatív kutatása  a bank diákszámlával rendelkező ügyfelei körében készült azzal kapcsolatban, miért és mi alapján választottak számlavezető bankot. A megkérdezettek 75%-a mondta, hogy többek közt az egyetemi tanulmányokhoz köthető pénzmozgások miatt nyitott saját bankszámlát, 6% felelte, hogy a spórolás miatt, 5-5% az egyszerűbb pénzhasználat és vásárlás, valamint a zsebpénz miatt döntött így, míg 4% elkezdett dolgozni, ehhez pedig szüksége volt rá. A válaszokból az is kiderült, hogy 81%-uk más bank ajánlatait nem nézte meg, ha mégis, akkor is maximum két vagy három banknál érdeklődtek.

Ennek oka vélhetően az, ami alapján sokan bankot választanak: vagyis hogy melyik bank ügyfelei a szüleik. A többségnél, a válaszadók 30%-ánál ugyanis a választáskor legfontosabb szempont az volt, a szüleik hol bankolnak. A második helyen 17%-kal az áll, milyen a bank hírneve, megbízhatósága, 15%-nál a könnyen használható és többfunkciós mobilalkalmazás volt az elsődleges ok, míg a kedvező számlavezetési feltételek és könnyen elérhető bankfiók csak ezután következnek.

A Budapest Bank diákszámla csomagját  22%-nak a bankfiókban ajánlották, de összességében 38% a szüleitől hallott róla: 18% felelte ugyanis, hogy az édesanyja javasolta, 12%-nál a szülők közösen, míg 8%-nál az édesapja. Ahol van a családban Budapest Bank ügyfél, ott a megkérdezett diákok 83%-a nem is nézte meg más bank kínálatát, miközben ez az arány azoknál, akiknek semmiféle Budapest Bankos kapcsolata nincs, mindössze 70%. A válaszadók 72%-a felelte, hogy a szülei legalább egyike a Budapest Banknál bankol, 15% említette a testvérét, 13% esetében az ismerősök közt, 8%-nál a barátok között van Budapest Bank ügyfél, míg 13% felelte, hogy nincs se családtagja, se ismerőse, aki ennél a banknál lenne.

A felmérésre adott válaszokból látszik, hogy a diákok jellemzően a szüleik véleménye alapján választanak maguknak számlavezető bankot, azaz olyan pénzintézet mellett döntenek, amellyel kapcsolatban már vannak tapasztalataik. Fontos azonban, hogy a gyermekek pénzügyi tudatosságát már korán elkezdjük fejleszteni, hogy akár már a középiskolai és felsőoktatásban töltött évek alatt is tudatos, többek közt a banki díjakat is figyelembe véve és összehasonlítva hozzanak döntéseket

- mondta Kelemen Tamás, a Budapest Bank lakossági termékfejlesztési vezetője. "A banki díjakon felül ráadásul vannak olyan szolgáltatások és kedvezmények is, amelyek szintén hatással lehetnek a tudatos döntésre, ilyenek például az elérhető digitális csatornák, a családtagok közti kedvezményes vagy díjmentes utalás, illetve az ajánlóprogramok is."

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. február 2. 11:28
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta a vizsgálatot az ingatlan.com üzemeltetőivel szemben, mert...
MNB Intézet  |  2023. február 2. 10:52
A demográfiai trendek lassan, de biztosan rendezik át a társadalmi, gazdasági viszonyokat. Mik leszn...
Holdblog  |  2023. február 2. 10:51
Ezt most csak úgy ideraknám, mély tisztelettel. És hálával. És köszönettel. A svéd modellnek. ...
Kiszámoló  |  2023. február 2. 10:27
Kijött egy új rendelet, ami a lakásbiztosításokat érinti, az ügyfelek számára kedvezően. Az első vál...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 2. csütörtök
Karolina, Aida
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?