Alapszolgáltatás esett ki a magyar banknál: hónapokig tarthat a leállás

Alapszolgáltatás esett ki a magyar banknál: hónapokig tarthat a leállás

2019. április 12. 16:51

A core rendszer cseréje óta elérhetetlen az MKB NetBankárban a betétlekötési opció. Az átállás nyáron kezdődött, a funkció így már hónapok óta nem üzemel. Megkérdeztük a bankot, hogy mikorra várható az átállás befejezése, és mi az alternatívája az online lekötésnek.

Folyamatosan állítják át informatikai alaprendszerüket a bankok, a digitalizáció egyre színvonalasabb online szolgáltatásokat követel. Nem mindig megy azonban zökkenőmentesen az átállás: egyik olvasónk az MKB internetbanki felületére panaszkodott. Elmondása szerint az átállás óta nem lehetséges a betétek lekötése a bank online felületén. Ez azért roppant kellemetlen,

mert az átállás 2018 június-júliusában zajlott le, azaz a bank ügyfeleinek közel 10 hónapja nem elérhető ez az alapszolgáltatás.

Olvasónk felhívta a bank ügyfélszolgálatát, ahol azt javasolták neki, hogy a lekötést végezze el a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy személyesen a bankfiókban. A mai tendenciák azonban azt mutatják, hogy a banki szolgáltatások egyre inkább digitalizálódnak, így az, hogy a betéteket már online is le lehet kötni, alapszolgáltatásnak számít.

Megkérdeztük az MKB Bankot, hogy mi az álláspontjuk a kérdésben, és mikorra várható a szolgáltatás átállása. A bank ezt írta válaszában:

Az MKB NetBankár szolgáltatásban új, a korábbinál korszerűbb betétlekötési funkció fejlesztésén dolgozunk, ezért ez a szolgáltatásunk átmenetileg nem elérhető. Erről ügyfeleinket az átállás időpontjában tájékoztattuk. Ügyfeleinknek ebben az átmeneti időszakban sem kell nélkülözniük a kényelmes betétlekötési lehetőséget: TeleBankár szolgáltatásunk segítségével, akár otthonról is adhatnak betétlekötési megbízást munkatársainknak.

Bankot váltanál? Találd meg a legolcsóbb számlát kalkulátorunkban! <<< KATT

A digitalizáció azonban jelentős kihívások elé állítja a bankokat a pénzintézetek vezetőinek elmondása szerint. Bár a fiókok szerepe átalakulóban van, a személyi hitelezés nagy része a jövőben online felületekre terelődik, az informatikai átállás és a digitalizáció sok banknál még csak folyamatban van, és sok esetben meglehetősen költséges is.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 20. kedd
Tivadar
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. április 20. 18:09