Kártyás csalók tartják rettegésben a bankokat: a K&H és az OTP fejezte csak be a chipmigrációt
A kereskedelmi bankok egyre jobban tartanak az utóbbi időben a pénzkiadó automatáknál elharapódzó bankkártyás csalásoktól. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint miközben az utolsó negyedévben 4700 készülékben stabilizálódott a működő készpénzkiadó (atm) készülékek száma, addig a már forgalomban lévők közül 39 atm-készüléket tettek alkalmassá a tulajdonos bankok a chipkártya olvasásra - írja a Napi.
Az összes készülék 81%-a alkalmas chipkártya olvasására. Érdekes megemlíteni, hogy miközben a kereskedelmi egységekben működtetett pos-készülékek száma az utolsó negyedévben 1,5%-kal (868 darabbal) 56 894 darabra nőtt, addig ezek közül mindössze 357 volt olyan, amelyet alkalmassá tett a chipolvasásra a pos-elfogadói üzletágban működő nyolc bank.

Miután a chipmigrációban élen járó OTP és K&H az adatsor kiadásáig nem osztotta meg számait a jegybankkal, így a bővülés a többi kereskedelmi bank kezelésében lévő atm- és pos-készülékekre vonatkozik. (A K&H esetében mind a kibocsátói, mind az elfogadói oldalon lényegében befejeződött a chipmigráció, s az elfogadói oldalon az OTP is közel jár a 100%-hoz.)
A fenti hiányos adatsor lehet az oka annak, hogy a jegybanki statisztika szerint a chippel ellátott plasztikok száma csak a hitelkártyák esetében nőtt, ám ott a növekedés12%-ot meghaladó volt. A 30 200 darabos növekedés révén immár 279 700 hitelkártyán van chip, ami a teljes állomány 18%-át teszi ki.
Korábban: Készpénz felvét: MÁS ÖSSZEG! Rájönnek-e a bankok a 19 ezres gombra?
A gyors növekedés magyarázata egyértelműen azzal függhet össze, hogy a kibocsátói oldalon a K&H és az OTP mellé a Citibank is belépett: a hitelintézet az egyik legnagyobb hitelkártya-kibocsátó jelenleg Magyarországon - érthető, ha itt kezdte az átállást.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


