A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár ellen a fogyasztók megtévesztésének gyanújával indított eljárást. A pénzügyi szolgáltató ugyanis kötelezettséget vállalt arra, hogy kárpótolja a fogyasztóit, tájékoztató kampányt indít számukra és átalakítja saját tájékoztatási gyakorlatát is.
A GVH észlelte, hogy az AXA honlapján a nyugdíjpénztár működésével kapcsolatosan megjelent - a pénztári termékek fogyasztók számára lényeges tulajdonságaira, költségekre, hozamadatokra vonatkozó - tájékoztatással valószínűsíthetően megtévesztette a fogyasztókat. A versenyhatósági eljárás hatására a szolgáltató az alábbi vállalásokat tette:
1. Az érintett fogyasztók kárpótlása: Az AXA vállalja, hogy a 2007. szeptember 3. és 2007. október 30. között az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztárba egyénileg belépett tagoknak tájékoztatást nyújt a vele szemben indított versenyfelügyeleti eljárásról, a pénztár működésével kapcsolatos lényeges információkról, valamint biztosítja részükre a díjmentes kilépés lehetőségét. Az érintett ügyfélkört erről 30 napon belül levélben, vagy személyesen értesíti. Az érintett ügyfeleknek az értesítés kézhezvételétől vagy a személyes értesítés napjától számított 60 napon belül ad lehetőséget a díjmentes kilépésre.
2. Az általános fogyasztói tájékozottság és tudatosság fejlesztése: Az AXA vállalja, hogy a magán- és önkéntes nyugdíjpénztári szolgáltatás termékjellemzőiről érdemi és informatív tájékoztatásokat tesz közzé.
a) tömegkommunikációs eszközök felhasználásával felvilágosító kampányt szervez nyugdíj, öngondoskodás témakörében 2008. augusztus-szeptember folyamán pályakezdők számára,
b) a pályakezdők számára készített Start Pakk információs csomagot kiegészíti a hazai nyugdíjpénztári rendszerről, kialakulásáról, jellegzetességeiről, szabályozási rendszeréről szóló kétoldalas tájékoztatóval,
c) az AXA mobil ügyfélszolgálatra támaszkodva a már belépett tagság körében tájékoztató kampányt indít a magyarországi nyugdíjpénztári rendszerről, kialakulásáról, jellegzetességeiről, szabályozási rendszeréről 2008. június -július hónapban,
d) az AXA Retirement Scope 2007-es kutatási eredményeit megismerteti a fogyasztókkal. A kommunikáció három lépcsőben zajlik, az érintett fogyasztói kör miatt a tájékoztatást közlemény formájában a lehető legszélesebb médiakörnek eljuttatva.
e) olyan akciótervet dolgoz ki, amelynek eredményeként 2008. II. félévében a nyugdíj témakör a magyar sajtóban, közbeszédben megjelenik annak érdekében, hogy az öngondoskodás, ezen belül a nyugdíjas kor anyagi biztonságának megteremtése eszközrendszere és feltételei megismerhetőek legyenek az átlagfogyasztó számára
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
3. A tájékoztatási struktúra jövőbeni átalakítása: Az AXA vállalja, hogy hirdetési tevékenysége során mind névhasználatban, mind a tájékoztatásban a fogyasztó számára érzékelhető módon elválasztja egymástól az egyes nyugdíjpénztári ágakat - önkéntes ill. magán -, és a megjelenítési környezettől elkülönítetten feltünteti, hogy a tájékoztatás mely ágat érinti. Kerüli a piacelsőségi jelzők használatát.
Az AXA a vizsgálat indulásával azonnal módosította a kiemelkedően alacsony költséggel kapcsolatban kifogásolt állításokat a honlapján, a kifogásolt a szóróanyagot visszavonta. Ezen túlmenően vállalta, hogy átalakítja jövőbeli tájékoztatásait. A GVH megállapította, hogy az esetlegesen jogsértő magatartás megszűnése következtében a közérdek hatékony védelme biztosítható.
A kötelezettségvállalásban részletezett díjmentes kilépés lehetősége a feltételezetten tisztességtelenül befolyásolt fogyasztói kört eléri, a fogyasztói tudatosságot növelő kampány az önkéntes- és magánnyugdíjpénztári rendszerek jellegzetességeit, egymáshoz való viszonyát feltárja. A kampány formai megvalósítása tekintetében kötelezettséget vállalt az eljárás alá vont arra is, hogy az egyes témakörök "pénztársemleges" módon, a potenciális ügyfélkör pénzügyi ismereteihez alkalmazkodva, közérthetően kerülnek bemutatásra.
A vállalás fogyasztói tudatosságot növelő része tekintetében a GVH megállapította, hogy a nyugdíjpénztári rendszer, az öngondoskodás - jelentős fogyasztói réteget megszólító bemutatása - olyan többletértéket képvisel, amely túlmutat a jelen eljárásban vizsgált magatartás konkrét szankcionálásához fűződő közérdeken. Tekintettel volt továbbá a GVH arra a körülményre is, hogy az eljárás alá vont kötelezettségvállalása - figyelemmel annak tartalmára és az azzal járó költségekre - tanúsítja a vállalkozás elköteleződését a jogszerű magatartás mellett.
Mindezek alapján a GVH arra a következtetésre jutott, hogy a vállalt kötelezettség összhangba hozza az eljárás alá vont üzleti módszerét a törvény rendelkezéseivel, így az AXA elleni eljárást jogsértés megállapítása nélkül megszüntette.
Az ügy hivatali nyilvántartási száma: VJ-137/2007
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.