Egy éve ismertette fióknyitási stratégiáját a K&H Bank, melynek értelmében az akkori 168-ról 2009-ig 320-ra szeretnék növelni bankfiókjaik számát. A stratégia mögött a személyes tanácsadás fontossága húzódik meg, a végrehajtás pedig a bejelentés óta folyamatos. Az elmúlt egy évben 32 taggal bővült a hálózat és jelenleg 13 fiók építése van folyamatban. A bank 200. lakossági fiókja éppen ma kerül megnyitásra Dorogon - tudtuk meg a sajtótájékoztatón.
A dinamikus fejlődést jelzi, hogy még az idén, december 31-ig további 3 fiók átadását tervezi a pénzintézet. Dr. Bába Ágnes, a bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a fennmaradó 3 fiók megnyitásával elérik a 2007-re kitűzött célt.
A fiókfejlesztési stratégia alapját egy korábban végzett kutatás szolgáltatta, mely rávilágított a személyes tanácsadás fontosságára a pénzügyek terén. A fiókszám növekedésével a K&H Bank már a 10 ezres lélekszámú városokban is megjelent bankfiókkal, melyre korábban nem volt példa.
A bank tapasztalatai szerint az elektronikus bankolás terjedése ellenére nem veszített jelentőségéből a személyes kapcsolattartás, sőt a K&H adózás előtti eredményének növekvő részét, több mint 50%-át a fiókhálózat adja.
Dr. Bába Ágnes a korábbi ABN-Amro fúzió által felduzzadó fiókszám kapcsán megjegyezte, hogy az egyik pillanatról a másikra megnőtt hálózat méretét akkor csökkenteni kellett, mivel az elhelyezkedési problémák mellett a fiókok jelentős része veszteségesen üzemelt. Mára a bank kényelmes második helye a fiókszám tekintetében könnyen megkérdőjeleződött volna a jelenleg végrehajtás alatt álló markáns stratégia nélkül, ugyanis időközben a versenytársak is dinamikus fiókfejlesztésbe kezdtek.
A bank tapasztalatai szerint Magyarországon egy pénzintézet sikere a fiókhálózat méretével egyenesen arányos és igen erős a korreláció a fiókhálózat mérete és a piaci részesedés között. Ez a korreláció elsősorban a befektetési termékek esetén erős, a hiteltermékeknél alacsonyabb, utóbbi szegmensben ugyanis az ügynökök értékesítésben betöltött szerepe rendkívüli mértékben felértékelődött.
A K&H fiókbővítési stratégiájának bejelentését követően több versenytárs is nyíltan elkötelezte magát a hálózat további fejlesztése mellett, dr. Bába Ágnes így több oldalról is igazoltnak látja a jelenleg végrehajtás alatt álló stratégia helyességét. 2006-ban a K&H a saját ügyfeleit kérdezte, hogy mik a bankválasztás legfőbb szempontjai: első helyen a fizikai elérhetőség, második pozícióban pedig a tanácsadás minősége állt, mely összhangban van a nemzetközi eredményekkel.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nemzetközi kutatások szerint régiónkban a bank mérete jelentős sikertényező, mely Nyugat-Európában nem feltétlenül van így. A sikerességet szolgálja a magas piaci részesedés és a 100%-ot nem sokkal meghaladó hitel/betét arány. Régiónkban a nagy univerzális bankok és a kisebb niche bankok lehetnek sikeresek, amennyiben jól választják meg a szegmenst. Az eredmények szerint régiónkban a bankoknak elsősorban a jövedelem-növelésre kell koncentrálniuk, a hatékonyságnövelő, költségcsökkentő intézkedések csak ezután következhetnek.
A fióknyitás esetében a célterület megválasztásánál nem csak a lakosok száma a meghatározó, sokszor a vonzáskörzet vagy éppen a szezonális hatások, illetve a versenytársak helyzete jelent vonzerőt. Maga az építkezés csak 6 hetet vesz igénybe, a megnyitás teljes folyamata azonban 6-9 hónap az engedélyeztetéssel és a terület kiválasztásával együtt. A fiókokat általában bérleményként nyitja a bank.
A toborzást a bank a meglévő fiókban dolgozó alkalmazottak átcsoportosításával oldja meg, felgyorsítva ezzel a nyitási folyamatot. A bank tapasztalatai szerint minél kisebb egy település annál nagyobb a lakosok lojalitása egy-egy bank iránt. Nemzetközi kutatások szerint a közép-európai ügyfél egyébként is lojálisabb a bankjához mint nyugat-európai társai, mely mellett a személyes kapcsolatot és a színvonalas tanácsadást is jobban igényeljük.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








