Felügyeleti panaszok: az OTP a negatív rekorder

Pénzcentrum2010. június 7. 09:32

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) által közzétett statisztika szerint az I. negyedévben a pénzpiaci szektor minden intézménycsoportjában több panasz érkezett az egy évvel korábbinál - írja a Napi Gazdaság.

A legnagyobb számban a banki magatartást kifogásoltak. A felügyelet szerint figyelemreméltó, hogy a pénz- és tőkepiaci szektoron belül ismét az összességében kisebb volumenű pénzügyi vállalkozásokra érkezett a panaszok majdnem ötöde.

A nem felügyelt intézményeknél a bejelentések mintegy felét a fogyasztói csoportszervező társaságokkal szembeni problémát tették ki. A panaszok 66%-a ügyviteli és elszámolási gondokra, valamint a szolgáltatás minőségére, illetve tájékoztatási hiányosságra vonatkozott.

A biztosítási szektor esetében összességében véve 2009 utolsó negyedévéhez viszonyítva és az előző év azonos időszakához képest is emelkedett a kifogások száma, utóbbinál közel 25%-os volt a növekedés. Kiugróan sokan voltak (az összes panaszos több mint ötöde), akiknek az Allianz szolgáltatásával akadt gondja.

A bankok közül a negatív rekorder az OTP volt. Az önkéntes nyugdíjpénztárakra érkezett panaszok száma az előző negyedévhez képest az idei első negyedévben nagymértékben nőtt, de még így is alig több mint a fele az előző év azonos időszakában tapasztaltnak. A múlt negyedévben magas magán-nyugdíjpénztári panaszok száma ugyanakkor némileg mérséklődött.

Címkék: