Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Noha egészen ma reggelig még valid elképzelésnek tűnt, a Gazdasági Bizottság döntése értelmében mégis kimarad az őszi adócsomagból az a passzus, mely többek között kötelező járulékfizetést írt volna elő 2025-től a másodállású vállalkozóknak.
Megvitatta a Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes által október 31-én benyújtott őszi adócsomagot a Gazdasági Bizottság, ami után kiderült, a majdnem 200 oldalas tervezetből kimarad az a passzus, mely többek között kötelező járulékfizetést írt volna elő 2025-től a másodállású vállalkozóknak.
Pontosabban a többes jogviszonyban működő vállalkozóknak (értsd: mellékállású egyéni vállalkozók) havonta a minimálbér 30 százaléka után kellett volna járulékokat fizetniük. Ez együttesen az idei évben 23 247 forintot jelentett volna, ugyanakkor az előző évek tendenciáit figyelembe véve (értsd minimálbér emelés) az összeg egészen biztosan növekedett volna.
A módosítás a mellékállású egyéni vállalkozók esetében arról is rendelkezett volna, hogy amennyiben valakinek az éves bevétele meghaladja a 2,3 millió forintot, akkor az e fölötti rész 60 százaléka után kellett volna ugyanezeket a járulékokat megfizetnie.
A Gazdasági Bizottság döntésének nyilvánosságra kerülése előtt a tervezett módosítás kapcsán többen felszólaltak. A Pénzcentrumnak Ruszin Zsolt, a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) alelnöke elmondta, a diktált, tehát fiktív járulékalap terve bizonyítottan alkotmányellenes, hiszen az diszkriminatív, főleg az eddig adómentes bevétellel rendelkezőket sújtja majd. A szakember szerint ugyanakkor az alkotmányellenességre hivatkozva nem lehetett volna felülvizsgálatot kérni, mivel azt az Alaptörvény gyakorlatilag tiltja. A könyvelő szerint így igazán nem is lehetett volna mit tenni ezzel az adómentesség mérséklésére irányuló törvényjavaslattal, amivel kapcsolatban amúgy látványos volt, hogy a nyugdíjas egyéni vállalkozókat a változások nem érintették volna.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








