A Pénzcentrum 2025. december 17.-i hírösszefoglalója, deviza árfolyamai, heti akciók és várható időjárás egy helyen!
A Felvidékről mind több vásárlót vonzott a napokban a forint gyengülése a határ menti településekre, a nyugati országrészben azonban kevésbé érződött a bevásárlási céllal érkező turisták számának növekedése - írja a Napi.hu
A határhoz közel fekvő Borsod-Abaúj-Zemplén megyei településeken jelentősen megnőtt a kereskedők forgalma, hiszen akár 316 forintot is kaptak egy euróért a szlovák állampolgárok. Ózdon és Sátoraljaújhelyen kívül még Miskolcig is megéri a szomszédos országból átutazni a hétvégi nagybevásárlásra. De nemcsak alapvető élelmiszerekért járnak át a határ túloldaláról (például az itt 229 forintba kerülő szlovák kristálycukorért, melynek ára odahaza 1 eurójukba kerül körülbelül), hanem a helyi termálfürdők, és a miskolctapolcai barlangfürdő látogatottsága is megugrott az elmúlt napokban. Egy komáromi vendéglő tulajdonosának elmondása szerint az étterem szlovák vendégeinek számában is jelentős növekedést tapasztalt az utóbbi időszakban.
Nyugat felé haladva ugyanakkor nem érezteti ilyen mértékben hatását az euró forintárfolyamának változása. Győrben megkérdezett szlovák vásárlók elmondásuk alapján csak "rutinszerű" vásárlásra jöttek. Ugyanígy nem tapasztalt jelentős változást a győri élményfürdő igazgatója sem. Nyilatkozatában kifejtette, hogy az ilyen trendek hatása csak hosszabb távon jelentkezik. Kereskedők beszámolója szerint Mosonmagyaróváron sem érzékelhető változás.
Az osztrák határ mellett található Sopronban pedig már szinte érezhetetlen változás. Igaz, jellemzően ide eddig sem vásárolni jártak az osztrákok. Az Ausztriában dolgozó magyarok ha nagyobb összeget is váltanak most be forintra, az árfolyamnyereségből származó többletet nem fogyasztásra költik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








