Milliárdos károk, különadó: kemény évet zárt a Groupama Garancia

Pénzcentrum2011. február 24. 16:52

A biztosítási szektor átlagánál magasabb megtérülés mellett 3,5 milliárd forint adózott eredménnyel zárta 2010-et a Groupama Garancia Biztosító az éves profitját 3,8 milliárd forinttal terhelő különadó ellenére. 2011-ben a társaság várakozásai szerint javulhat a háztartások megtakarítási helyzete, ennek köszönhetően a hazai életbiztosítási piac díjbevétele 5%-kal bővülhet, a nem-életbiztosítások területén azonban stagnálással számolnak. A harmadik legnagyobb hazai biztosító egy budapesti sajtótájékoztatón értékelte ma a rendkívül nehéznek bizonyult 2010-es évet.

A magyar biztosítási piac 2010-ben mutatott 1,6%-os díjbevétel-növekedése megfelel a biztosító várakozásainak, igaz, az életbiztosítások területén kisebb növekedésre, a nem-életbiztosításokban pedig kisebb visszaesésre számított a biztosító. Különösen a nem-életbiztosításokban szembesültek nagy kihívásokkal a piac szereplői, a társaság például a május-júniusi árvíz- és viharkárok 7,3 milliárdos kárkifizetést jelentettek. Emiatt és többek között a mezőgazdasági kárügyek következtében 2010 egészében 30%-kal magasabb kárkifizetést teljesített a biztosító, mint egy évvel korábban - ismertette a biztosító mai sajtótájékoztatóján Yann Ménétrier vezérigazgató.

 


A 2010-es év másik nagy terheként a társaság üzleti tervezését megnehezítő különadót említette a szakember, mely a társaság számára tavaly 3,756 milliárd forintos terhet jelentett. 2010-ben ugyanakkor a piaci átlagnál 3,3 százalékponttal nagyobb ütemben, 4,9%-kal tudta emelni díjbevételét a biztosító, ennek is köszönhetően a magyar számviteli szabályok szerint 3,5 milliárd forintos eredménnyel zárta a 2010-es évet, szemben az egy évvel korábbi 10,7 milliárd forinttal. A 2009-es, fúzióhoz kapcsolódó és a 2010-es különadóból származó egyszeri tételektől eltekintve a tavalyelőtti 7,6 milliárd forintról 6,5 milliárd forintra csökkent a biztosító adózott eredménye.

A 2010-es év az életbiztosítási üzletágban hozott nagyobb eredményeket a biztosító számára, a saját hálózatban elért teljesítményt pedig kiemelkedő sikerként értékeli a társaság. A biztosító egyszeri díjas termékei járultak hozzá leginkább az élet üzletág növekedéséhez, az erős piaci versennyel jellemezhető nem-élet üzletágban viszont a piachoz hasonlóan csökkent a biztosító díjbevétele. A lakásbiztosítások területén a szűkülő piacon szinten tartotta állományát a cég, a kkv-szektorban viszont dinamikus növekedést ért el a vagyon- és felelősségbiztosítások sikerének köszönhetően.

 


Csonka István, a biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese a hosszú távú öngondoskodás jelentőségét hangsúlyozta a sajtótájékoztatón. Ehhez kapcsolódóan 2011 tavaszán új nyugdíjprogrammal lép a piacra a társaság, melynek keretében kétezer fős üzletkötői hálózattal személyesen keresik fel az ügyfeleket, testre szabott megoldást kínálva nekik.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Új termékeik között az idei évtől családi balesetbiztosítás, életszínvonal biztosítás (az OTP lakossági folyószámlájáházo) és új unit-linked életbiztosítások is megtalálhatók. A nem-életbiztosítások területén a tavaly megkezdett garantált szolgáltatásokat szeretnék kiterjeszteni (mindenfajta kárbejelentéshez szolgáltatási garanciát vállalnak), és bővítenék a kkv-k számára kialakított termékkörüket is. Mindezek értékesítéséhez az OTP mint stratégiai partner 400 fiókján túl 156 saját fiók és több mint 2000 üzletkötő áll a biztosító rendelkezésére.

Március 22-én kerül megrendezésre a Portfolio.hu Biztosítási Konferenciája, melynek Csonka István, a Groupama Garancia értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese is meghívott előadója. Regisztráljon Ön is az eseményre!

 

Címkék: