Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Nem feltétlenül a te hibád, ha túl sokat vásárolsz. Az élelmiszer, vagy ruhaüzletek gyakran apró cselekkel érik el, hogy olyasmit is megvegyél, amire semmi szükséged. Sokszor még tisztában is vagy a trükközés tényével, mégis vásárolsz. Ezek a leggyakoribb cselek, nézd meg, mire kell figyelni!
1. Ne hagyd ki! Csak ennyibe kerül!
Például 5 összecsomagolt zokni, vagy 3 csokoládé összeragasztva. A vásárló nem feltétlenül tudja, hogy nem nyer azzal az öt zoknival, hiszen egyesével is ugyanannyiba kerülnének, darabja 500 forint, így meg 2500 forint.
2. A csomag csel
Hajlamos vagy azt hinni, hogy a magasabb, keskenyebb csomagok több darabot tartalmaznak. Ezért ezeket választod még akkor is, ha egyáltalán nincs benne több. Nem kellene a külső csomagolás alapján ítélni.
3. AKÁR 50 százalékos kedvezmény
Már épp biztonságosan, vásárlásmentesen elsétálnál a következő ruhaüzlet mellett, amikor meglátod az 50 százalékos leértékeléses táblákat. Csakhogy ahogy közelebb lépsz, már be is csaltak a boltba. Akkor már látod, hogy apró betűvel oda van írva: akár. A legtöbb termék, főleg ami neked tetszik, csak 10 százalékkal van leárazva. De addigra már beleszerettél, meg kell hát venni, hiába drága.
4. De hát ez nem is drága!
Azt gondolod magadról, okos vagy, téged ugyan át nem ver egy ilyen felirat. Pedig a legtöbb esetben, ha a reklámok azt mondják, ez csak ennyibe kerül, elhiszed, hogy az bizony olcsó. Ugyan, miért lenne az sok, ha az ár 20 százalékát ki kell fizetni a szállításért? Egy 80 ezer forintos mosógépnél 16 ezer forintot. Pedig ők azt mondták csak az ár 20 százalékát kell kifizetni.
5. Árengedmények - na persze!
Az árengedmények esetében sokszor nincs a terméken rajta az új ár, csupán látod a tájékoztató feliratokat: 30 százalék kedvezmény jár majd neked fizetéskor. Sokan azonban végül nem hajtják be az árengedményt, mert elfelejtik, mire a kasszához érnek. Vagy az adott termékről kiderül, hogy mégsem akciós. De akkor már megveszed, mert nem akarod, hogy sóhernek tartsanak.
6. Számmisztika
Ha 999 forint valami, előbb megvesszük, mint az 1000 forintosat. Ez azóta sem változott, mióta a kerekítés szabályai szerint már vissza se kaphatjuk fizetéskor azt az 1 forintot. Az érdekes azonban az, hogy a Quantitative Marketing and Economics című lapban megjelent kutatás szerint még akkor is a 9-esre végződő árú terméket választjuk, ha vele szemben egy olcsóbb, 4-esre végződő árú termék áll. Tehát az 59 forintosat az 54-es helyett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
7. 1500 forint - de két éven keresztül
Sokkal olcsóbbnak tűnik az adott termék, ha azt mondják neked, ez a mobiltelefon a tiéd havi 1500 forintért. Csak így nem tudatosul benned az, hogy ha két évig fizeteted a havi 1500 forintot, akkor már 36 ezer forintnál tartasz, így máris más az összeg. Ugyanígy például utasbiztosításnál is sokszor emlegetik, mindössze 200 forint naponta, szinte ingyen van. Pedig egy hét napos nyaralás esetén az máris 1400 forint.
8. Nincs ott a pénznem jele
Egy amerikai egyetemi tanulmány szerint az étteremben sokkal többet költenek a vendégek, ha nincs feltüntetve a dollár jel az árak mellett, csak a számok. Utána persze az étlap egyik sarkában fellelhető a felirat: az árak forintban/dollárban/euróban értendők. De ettől még mindenki vígan költekezik.
9. Felárazás
Sok esetben az adott termék már alapból annyiba került, mint amennyiért fél áron kínálják. A ruhaüzletnek esze ágában nem volt 16 ezer forintért árulni azt a farmert, mindig is 8 ezer forintot akart kapni érte. Viszont így azt gondolod, nagyon megéri 50 százalék kedvezménnyel ez a nadrág.
Cikkünk a Business Insider cikke nyomán készült.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








