15 °C Budapest
Havonta legalább 100 milliószor választják a magyarok a multi élelmiszerláncokat (x)

Havonta legalább 100 milliószor választják a magyarok a multi élelmiszerláncokat (x)

PR
2023. szeptember 8. 05:00

Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagjai közt megtalálható nemzetközi élelmiszerláncok többsége már a 90-es évek óta jelen van a hazai piacon. Az Auchan, a PENNY, a SPAR és a Tesco már 25 éve versenyeznek a vásárlók kegyeiért, a 2000-es évek elején pedig az Aldi és a Lidl is csatlakozott melléjük. Az évek során az áruházláncok hálózata folyamatosan nőtt, ami tovább fokozta a kínálatot és a vásárlók érdekeit szolgáló versengést. A verseny aktuális állásáról pedig mindig a vásárlók döntenek.

Nehezített pályán játszanak

Hogy az árharcos multik meddig tudnak elmenni az alacsony árak versenyében, az nagymértékben függ a piaci körülményektől és szabályozásoktól. A kereskedelemben a legnagyobb költségtételt a forgalmazott termékek beszerzési ára jelenti, amely a 2022 év végi – 2023 év eleji időszakban jelentősen megnövekedett. Egyes számítások szerint így akár 50 százalékot is meghaladó mértékben játszhatott szerepet az élelmiszerek és a mindennapi árucikkek drágulásában. Ezt tetézte az energia és az üzemanyag árának emelkedése is, amely a működési és szállítási költségeket, ezáltal pedig a fogyasztói árakat fokozta. A forint gyengülése és az árstop okozta hirtelen megnövekedett, mesterséges kereslet szintén mind hozzájárultak a tartós áremelkedéshez.

Az élelmiszer-inflációban jelenleg gyengülés tapasztalható, amiben a multinacionális élelmiszerláncok árpolitikája is döntő szerepet játszik. Jó példa erre, hogy a januártól csökkenő beszerzési árak szinte azonnal visszaköszöntek az üzletek árain. Az év első felétől több árucikk olcsóbban került a multik polcaira, köztük számos tejtermék, az étolaj, a kávé, a búzaliszt, a száraztészta, a tojás, a rizs vagy a fűszerek.

Együttes erővel az infláció letöréséért

Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagjai közötti árverseny évtizedek óta töretlenül működik. A multinacionális kiskereskedelmi láncok folyamatosan figyelik, inspirálják és követik egymást az árcsökkentésben. A kötelező akciós rendszer keretein jóval túlmutatóan hetente több ezer kedvezményes árú termékkel várják a vásárlókat, és több száz termék árát tartják tartósan alacsonyan. A spórolást segítő, család- és nyugdíjastámogató kedvezmények átlagos mértéke 20-25 százalék, az akciók számtalan esetben meghaladják az előírt 15 százalékot.

Minden hónapban összesen több mint 100 millió vásárlási tranzakció zajlik a nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők üzleteiben és online felületein, amelyek együttesen lefedik az egész országot. A multinacionális láncok az inflációellenes védőháló fenntartása érdekében havonta több 10 milliárd forintot fektetnek be a vásárlók kiadásainak csökkentésébe. Hűségprogramjaikon keresztül a rendszeresen visszatérő vásárlóknak még több árengedményt kínálak, amit a vevők 30 százaléka ki is használ. Választásaikkal ugyanis napról napra ők döntik el, kinek szavaznak bizalmat.

 

Az oldalon elhelyezett tartalom az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalkozásainak megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a Pénzcentrum szerkesztősége nem vett részt.

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm