A nyári vakáció közeledtével idén negyedik alkalommal nyílnak meg az IKEA Mobil Átvételi Pontok a Balaton déli partján, Balatonbogláron és Siófokon.
2013-ban indította el a Lidl Magyarország a „Lidl a magyar beszállítókért” elnevezésű programot. Ennek részeként 2014-ben életre hívta a Lidl Wine Expo Hungary-t, kimondottan a hazai borászatok helyzetbehozására, a magyar borok népszerűsítésére fókuszálva. A program mára oda fejlődött, hogy a vállalat tavaly 28,5 millió palack magyar bort adott el külföldön, 6 milliárd forint értékben. Ez a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, azaz minden harmadik palack magyar bort az áruházlánc értékesíti külföldön.
Egyre ismertebbek és népszerűbbek a magyar borok a nemzetközi piacon. Egy átlagos évben hárommillió hektoliter szőlőbor előállítására képesek a magyar borászatok, ebből kétmillió elfogy itthon, és egymillió kerül exportálásra.
Kevesen gondolnák, hogy a Lidl az egyik legnagyobb borexportőr
Az elmúlt években jelentősen megváltozott maga a piac is. Csak a Lidl Magyarország 28,5 millió liter magyar palackos bort értékesített, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a külpiacokon egyaránt rekordot döntött, utóbbi esetében már 6,3 milliárd forint értékben adott el hazai borokat, ami a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, vagyis az áruházlánc ezzel megerősítette legnagyobb hazai borexportőr pozícióját.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden harmadik palack magyar bort a Lidl értékesíti külföldön.
Mint a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, Európa-szerte 12 országba 195 féle hazai bort exportálnak, amelyek közül a három legnagyobb felvevő piacot Németország, Nagy-Britannia és Csehország jelenti. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.
Ez persze egy tudatos stratégia eredménye: 2014-ben azzal a céllal indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok ismertségét és népszerűségét nemcsak Magyarországon, hanem külföldön egyaránt, továbbá, hogy minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
A magyar boltokban is széles a szortiment
A 187 magyarországi Lidl-áruházban is komoly választékkal találkozhatnak a vásárlók. A Lidl Magyarország az évek során egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatot alakított ki, és kiemelten fontosnak tartja a magyar beszállítóktól származó kínálat folyamatos bővítését. Az áruházlánc tájékoztatása szerint neves hazai, valamint kisebb családi és kézműves pincészetek termékei állandó és akciós jelleggel egyaránt megtalálhatóak a szortimentben, így a vásárlók immár mind a 7 hazai borrégió 22 borvidékének italaiból válogathatnak.
Sőt, az áruházlánc olyan pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Grand Tokaj száraz furmint.
A minőséget jelzik a diszkontlánc által elnyert díjak is
A 2020-as Vinagora Nemzetközi Borverseny 15 ország 775 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai, a Villányi Cabernet Sauvignon, a Villányi Cabernet Franc és a Bock Cultus Cuvée, illetve Champion díjjal jutalmazták a Pannon Imperial Extra Dry pezsgőt. Az idén a TOP 100 magyar borválogatásba is beválogatták a szakemberek a Lidl saját házasítású borait – a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, de a saját márkás pezsgő, a Pannon Imperial Extra dry és a Tokaji Amethyst Szamorodni is megtalálható a listán.
Egyre népszerűbbek a habzók és a pezsgők
Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója a Pénzcentrumnak korábban úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.
Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Újabb ítéletidő csapott le Dubajra – videó
- Visszalépett Karácsony Gergely legfiatalabb kihívója
- Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani
- Kiderült, hogy áll most a gáztárolók töltöttsége
- Navracsics Tibor: a Balaton ne csupán nyaralóhely legyen
- Oroszország nem vesz részt a júniusi békekonferencián