Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
Az európai gazdaság lelassulása idehaza is éreztette hatását: a kontinens kiskereskedelmének növekedési üteme átlagosan -2,1százalékkal, míg Magyarországon -2,7százalékkal csökkent 2018 utolsó negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ennek dacára a hazai utolsó negyedéves 5,5 százalékos bővülés az előkelő második helyezést jelentette a régióban. Európában továbbra is Törökország vezet: 24,2 százalékkal nőtt, regisztrálta a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.
Globálisan behúzta a kéziféket a gazdaság, ez leképeződött a magyar kiskereskedelmi mutatókban is. A értékbeli eladás 5,5 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest, Európában ez az érték 2,3 százalék volt. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és kozmetikumok piacát érintő árszínvonal-növekedés a vizsgált időszakban 1,0 százalékon állt, míg Európában ez az érték 2,7 százalék volt. A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 4,9 százalékkal bővült. A vegyi áruk piaca viszont erős lendületben maradt és 7,9 százalékos növekedési ütemet tudhatott magáénak.
mondta Kovács Gergely, a cég ügyfélkapcsolati vezetője. Az európai kontinens huszonegy vizsgált országa közül húsznál bővülést regisztráltak. A legnagyobb arányú növekedést, a korábbi negyedévi adatokhoz hasonlóan, az utolsó negyedévben ismét Törökországban mérték (+24,2,0 százalék), őt követi Magyarország (+5,5 százalék) és Lengyelország (+4,3 százalék). A lista további alakulása: Norvégia (+2,7 százalék), Svédország (+2,5 százalék) és Spanyolország (+2,2 százalék). A lista végén sereghajtókként Svájc (-0,4 százalék), Németország (+0,0 százalék) és Belgium (+0,2 százalék) áll.
A 2018-as évben a lassuló globális gazdasági környezet és a várható kereskedelmi háborúk működtek közre az eurózóna csupán +1,9 százalékos bővülésében a 2017-es +2,4 százalékkal szemben. Emellett a német és olasz piacok gazdasági növekedése is lefékezett, különösen a gyártás és az export tekintetében. Az Eurostat szerint az infláció is lassabban emelkedett, +1,6 százalékon állt éves szinten. Az adatok emellett több nagyobb országban a fogyasztói bizalom csökkenését mutatják, ami javarészt a bizonytalan politikai klímának tulajdonítható.
2018-ban az európai FMCG-piac átlagos növekedési üteme +3,1százalékon állt, ami azonos a 2017-es mértékkel. Ugyanakkor az utolsó negyedévi változás negatívba fordulva -0,4 százalékon állt. Ez a legalacsonyabb érték 2017 első negyedéve óta. Emögött, többek közt, a nagyobb országok, mint pl. az Egyesült Királyság alacsonyabb vásárlási hajlandósága húzódik. A nyugat-európai diszkontok növekedése +2 százalékra lassult, ez így jelenleg megegyezik a szuper- és hipermarketek bővülésének mértékével.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.