Az egyre növekvő fogyasztói bizalom ellenére sokan még mindig vonakodhatnak sajátmárkás termékeket vásárolni.
Egy közel 4000 vendéglátással foglalkozó cég körében végzett kutatásban keresték a választ arra, mennyire környezettudatosak a vendégek, a vendéglátóhelyek, illetve, hogy a cégek hogyan kezelik az otthonról hozott elviteles dobozokat. A kutatás azzal a céllal készült, hogy felhívják a figyelmet arra: az egyszer használatos műanyagok lecseréléséhez milyen lépésekre van még szükség a törvényhozás, a cégek és a vevők részéről.
A kutatás igazolja, hogy a vendégek alacsony számban hoznak otthonról elviteles dobozt. A vendéglátóhelyek ezeket ugyan elfogadják, de az éttermek több, mint harmada ezzel figyelmen kívül hagyja a jelenlegi jogszabályi rendelkezést, a vendégek igényeinek előtérbe helyezése miatt. A megkérdezett vendéglátósok, akik napi kapcsolatban állnak vendégeikkel úgy gondolják, hogy a környezetbarát csomagolásért a vendégek nem áldoznának többletköltséget - ismertette az Interpack Kft.
Az otthonról hozott dobozok kérdése
A vásárlóközönséget gyakran bíztatják arra, hogy a műanyag hulladék csökkentése érdekében otthonról vigyenek ételszállításra alkalmas dobozokat. Az otthonról hozott dobozok elfogadását viszont a magyarországi élelmiszer-higiéniáról szóló, valamint a vendéglátóipari termékek előállításának és forgalomba hozatalának élelmiszerbiztonsági feltételeiről szóló 62/2011. (VI. 30.) VM rendelet szigorúan szabályozza. Élelmiszerbiztonsági szempontból nem fogadható el ugyanis, hogy a fogyasztók által, ismeretlen körülmények között elmosogatott, szállítás közben az utcán, közlekedési eszközön stb. szennyeződött ételhordó edények bekerüljenek a tiszta konyhatérbe, tálalótérbe.
A kutatás rámutat arra, hogy a vendégek kis számban hoznak dobozt otthonról. A vendéglátóhelyek 58%-a egyáltalán nem találkozik otthonról hozott dobozzal, 42%-uknál pedig átlagosan 10 vendégből 1 fő hoz magával valamilyen ételhordót.
Mosogatni kötelező!
A szigorú szabályozás ellenére a vendégek saját edényeinek használatára megoldás lehet, ha a hozott edényen a vendéglátóhely a tálalótéren kívül fertőtlenítőszeres mosogatást végez. Arra a kérdésre, hogy a vendéglátóhelyek elfogadnak-e otthonról hozott dobozt a válaszadók 41 százaléka válaszolt igennel Az is kiderült, hogy az elfogadókból csupán 4 százalék végzi el a fertőtlenítő mosogatást saját bevallása szerint. Összességében a vendéglátóhelyek negyede nyilatkozott úgy, hogy higiéniai okokból vagy át sem veszi az otthonról érkező edényeket vagy elmossa azokat, vagyis valamilyen módon igyekszik eleget tenni a szabályozásnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mennyire fontos a környezetvédelem?
A kutatás arra is kereste a választ, hogy a vendéglátóhelyek mennyire törekednek környezetbarát csomagolás bevezetésére. A vendéglátóhelyek 41%-a jelenleg nem tart semmilyen lebomló, újrahasznosítható csomagolóeszközt. 47%-uk részben használ (ez lehet pl. papírpohár), 12% pedig kizárólag ilyen termékekbe csomagol. Ez utóbbi kategóriába leginkább a pizzériák (pizzásdoboz), talponállók (papírtálca), kávézók (papírpohár) tartozhatnak.
A kérdőív arra is rákérdezett, hogy a vendégek hajlandók lennének-e többet fizetni, ha az ételek környezetbarát elviteles dobozba kerülnének. A válaszadók csak 12%-a nyilatkozott úgy, hogy a vendégeik megfizetnék a környezetbarát csomagolással járó többletköltséget, de a statisztika azt is megmutatja, hogy a vendégek kétharmada ezt nem tenné meg.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Fontos kérés érkezett a Balatonról
- Két újabb kínai autómárka indul harcba a magyar piacért
- Markáns időjárás-változás közeleg
- Szörnyű véget ért a versmondó verseny, rengetegen kerültek kórházba – videó
- Ezt az autós jelenetet még Hollywoodban is megirigyelnék – videó
- Rejtélyes jelenség az Antarktiszon