Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint a Pick Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. minimális továbbeladási árak meghatározását célzó magatartást tanúsított a termékeit érintő akciók alkalmával, marketing stratégiája megvalósításaként 2009 januárja és 2014 decembere között. A jogsértésért 44.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH az akciós (időszaki) megállapodások és egyéb közvetlen bizonyítékok alapján megállapította, hogy a Pick meghatározta az általa gyártott, és az egyes kereskedelmi partnerek által az akciós időszakokban értékesíteni kívánt termékek fix, illetve minimális nagy- és kiskereskedelmi árát.
A GVH az üggyel kapcsolatban kiemeli, hogy sérti a versenyjogot, ha egy gyártó a termékeinek általa javasolt fogyasztói árát, illetve annak elfogadását a kereskedelmi partnerei által kezdeményezett akciókban más paraméterekhez (pl. átadási árhoz, szállított mennyiséghez) köti, és e feltételek teljesítésére vertikális megállapodásokat köt. A GVH vizsgálata feltárta, hogy a megállapodások célja a verseny korlátozása volt, amit alátámasztott a felek motiváltsága is. A Pick abban volt érdekelt, hogy márkájának imázsát a versenytársakénál magasabb fogyasztói árakban is megjelenítse. A kereskedelmi partnerei pedig abban, hogy ne legyenek olyan viszonteladók, amelyek az adott Pick-terméket náluk olcsóbban árusíthassák.
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Vlagyimir Putyin: Oroszországnak önellátónak kell lennie és új távlatokat kell nyitnia
- Navracsics Tibor: erősíteni kell az együttműködést Budapesttel
- Újabb gyorsforgalmi útszakasszal bővült a magyar hálózat
- Megműtötték a magyar legendát
- Két napig fokozott rendőri ellenőrzések lesznek Budapesten
- Kapás Boglárka nagyon menőnek érzi magát