Az egyre növekvő fogyasztói bizalom ellenére sokan még mindig vonakodhatnak sajátmárkás termékeket vásárolni.
Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. A statisztikákból kiderül az is, hogy a nők és a férfiak pénzügyi szokásai között egyébként is komoly különbségek vannak: a hölgyek közül például többen rendelkeznek megtakarításokkal és inkább a kevésbé kockázatos lehetőségeket keresik - derül ki a CIB Bank adataiból.
Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80 százaléka férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45%. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 forintot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 forint) ezekben az üzletekben.
A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportja látható: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Ide tartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe.
Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A CIB Bank a Pénzcentrum.hu-t arról tájékoztatta: adataik szerint a nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7.880 forintot költenek, addig a férfiak 9.956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruhaboltokban és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Szögesdrótos betonfalat húzta fel az afgán határra Irán
- Végéhez ért a „Szabadság, szerelem” országjáró körútja
- Néhány percet kapott Szoboszlai, de simán nyertek a Vörösök
- Megtartották az Élet menetét Budapesten
- Hosszú évek után visszatér az NB I-be a Nyíregyháza
- Debrecenbe hirdetett anyák napi nagygyűlést a Tisza vezetője