A jégkrém forgalma meghaladta a 17 milliárd forintot a szervezett kiskereskedelemben a 2009 júniusáig véget ért 12 hónapban. Ennek több mint egyharmada jut a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulzus jégkrémekre. A maradék nagyrészt a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek részaránya.
A Nielsen legfrissebb felmérése szerint mennyiségben összesen mintegy 23 millió liter hideg édességet adtak el a boltokban, a legutóbbi év során, 3 százalékkal kevesebbet, mint azt megelőzően. Értékben a piac 2 százalékkal bővült 2008 július-2009 júniusban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva.Forrás: Magyar Élelmiszerkönyv
Az impulzus jégkrémek idén júniusban olcsóbbak lettek a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Amíg a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagárnál literenként 1 114 forintot regisztrált a Nielsen most júniusban, addig múlt év júniusban 1 301-et, tavalyelőtt pedig 1 221-et. Ugyanakkor az otthon fogyasztott nagy kiszerelésű termékeknél 603-ról 609 forintra változott a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár, literenként.
A jégkrém fő beszerzési helye a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzlettípus. Az impulzus jégkrém 63 százalékát ebben a csatornában vásárolták az emberek, ahogyan egy évvel korábban is. Az otthoni fogyasztásra szánt, nagy kiszerelésű termékeknél pedig 53 százalék a 401-2 500 négyzetméteres üzletek részaránya. Itt 3 százalékpontos emelkedést mutatnak az adatok.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A 401-2 500 négyzetméteres csatorna vezető szerepének egyik oka, hogy megnőtt a főleg diszkontokban árusított kereskedelmi márkás termékek részaránya: Idén júniusban már az összes eladott impulzus jégkrém 70 százaléka a láncok saját márkája, szemben a tavalyi és tavalyelőtti hatodik hónap egyaránt 55 százalékos mutatójával.
Az impulzus jégkrémek forgalmazásából jelentős rész jut a kisebb, hagyományos élelmiszer-üzletekre. Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 15, az 51-200 négyzetméteresek 14 százalékkal részesednek a mennyiségi eladásokból. A mutatók nem változtak, egyik évről a másikra. A nagy kiszerelésű jégkrémeknél viszont magas, 29 százalék a hipermarketek részaránya, az összes megvásárolt mennyiségből.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
- Szép ajándékot kapott Lisztes Krisztián a búcsúmeccsén
- Szergej Lavrov kimondta, amit egyetlen ukrán sem akar hallani, de a Nyugat sem
- Túl van az életveszélyen a szerdán meglőtt szlovák kormányfő - a nap hírei
- Drámai fotók a letarolt kishajóról, újabb részletek az eltűnt magyar fiatalokról
- Vége az extrém drágulásnak, erős nyári balatoni szezon jöhet
- Segélyeken spórolnának a németek, ez fájna az ukránoknak