Vasárnap az ország keleti felén ehet záporok, zivatarok kialakulására számítani.
Véglegesen eldőlt, hogy áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani - értesült az Iho.hu. A közösségi közlekedési szaklap azt írja: minden távolsági vonatra külön-külön meg fogják határozni, hogy kell-e érte extra díjat fizetni száz kilométernél hosszabb útra. A lap szerint a háttérben régóta folyik a harc a gyorsvonatok pótjegyesítése körül, a bevételek növelését (esetleg a kiadások csökkentését) akaró minisztérium, illetve segédintézményei először valamennyi távolsági vonaton megtett utat drágították volna, minden O betűs (országos) járatra kellett volna pótjegy.
A MÁV-Startnál viszont a lap szerint kézzel-lábbal tiltakoztak az emelés ellen, ők tudják ugyanis, hogy az utasvesztést eredményez majd. Másrészt a gyorsvonatok kiemelése ellentétes a mostanában követett filozófiával. Tőlünk nyugatra és északra inkább az a jellemző, hogy az IC-k is normál árban járnak, és csak a nagy sebességű, például TGV vagy ICE vonatok drágábbak. "Mellesleg a gyorsvonatok tényleges (relatív) költsége (a ritkább megállás miatt) inkább kisebb, mint a személyeké, persze csak ha azonos járművek ugyanannyi utast visznek" - jegyzi meg az Iho.hu.
A lap felidézi: a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Mindennek az eredménye az, hogy az utasok nagy többsége rosszabbul jár a különféle rejtett áremelések miatt. Általános jegyáremelés nincs ugyan, ám számos apró eszközzel módosították úgy a díjszabást, hogy az növelje a tömegközlekedéssel utazók költségeit.
A lap felidézi: az első változás a vasúti IC-k kiegészítőjegyét kilométerfüggővé tette. Ez még több esetben hozott árcsökkenést, mint -növekedést, de itt is voltak, akik rosszul jártak. Ezzel együtt néhány autópályás buszra is bevezették a többletdíjat, tehát gumikeréken már egyértelműen drágulás volt. Ugyanekkor szüntették meg az öt kilométerre szóló jegyet is, tehát a legrövidebb távra utazók pénztárcáját is a korábbinál jobban megterhelték.
Februárban az IC-pótjegyek árát úgy változtatták, hogy aki nem csúcsidőben utazik, és előre megveszi a jegyét, az kicsit fizessen többet, aki csúcsidőben utazik, vagy nem veszi meg előre a jegyét, az sokkal többet fizessen. "Nem klasszikus áremelés, de mégiscsak a bevételek növelését célozta, hogy száz kilométernél rövidebb távra nem adnak ki ekkortól menettérti jegyet" - írja az Iho.hu.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Emellett döntöttek a virtuális kilométerszámítás megnyirbálásáról, holott korábban éppen ott vezették be ezt a kedvezményt, ahol utastöbbletet remélhettek tőle. "Ez az intézkedés azonban szépen illeszkedik a döntéshozók lopakodó áremelést preferáló stratégiájába: eseti döntés, és vagy a vasútnál hoz többletbevételt a drágább a jegy, vagy a Volánnál az oda pártoló utas. Ha meg az eddigi utas kiszáll a közszolgálati közlekedés megrendelői közül, járatokat lehet ritkítani, azaz a kiadási oldalt lehet faragni, gondolhatják a szakminisztériumban és szatellitszerveinél ülő megmondóemberek" - olvasható a szaklapban, amely azt is felidézi: ezekkel a lépésekkel párhuzamosan a távolsági buszok közül egyre többet soroltak az emeltdíjas kategóriába.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Lopják a wifidet? Ezek az árulkodó jelek és megoldások
- A móri gyilkossághoz kötik a csepeli TEK-akciót
- Észre sem vette a rolleres kislányt a sofőr – videó
- Gázszámlapara - fontos határnapon vagyunk túl, május 17-e volt az utolsó "fűtéses" nap
- Ugrik egy kedvelt funkció bizonyos androidos készülékeken
- Csapadékkal felvértezve támadnak a gomolyfelhők