20 °C Budapest
Young blonde girl look like a fashion doll doll in pink checkered mini dress and pink bow in hair with pink handbag sitting near changing room on beach.

Új hóbort söpör végig Magyarországon: megszólalt Lakatos Márk, ez már nem szimpla divatirányzat

2023. augusztus 9. 19:00

A július második felében bemutatott Barbie az elmúlt évek egyik legnagyobb mozis sikerének bizonyult, mostanra több mint egymilliárd dolláros bevételt generált. A film hatása azonban túlnyúlik a mozitermeken, hiszen a játékbabák másodlagos piacát is alaposan felbolygatta mind Magyarországon, mind külföldön. A Pénzcentrum vlogjának, a CashTagnek legújabb adásában ez utóbbi piacnak, a gyűjtők világának jártunk alaposabban utána, továbbá Lakatos Márktól azt is megtudtuk, hogyan befolyásolta a Barbie a divatvilágot.  

Az utóbbi hetekben a Pénzcentrum is gyakran foglalkozott a Barbie-film sikerével, illetve a film nyomán a játékbabák iránti jelentősen emelkedő érdeklődésről is többször beszámoltunk. Az Árukereső eheti tájékoztatása szerint Magyarországon 75 százalékkal ugrott meg az érdeklődés a babák iránt, míg Csehországban és Szlovákiában nagyjából 30 százalékkal emelkedett a keresések száma.

De nem csak a keresések száma, hanem a meghirdetett tételek száma is jelentősen nőtt a film július 20-i magyarországi premierje óta. A Vatera tájékoztatása szerint a premier előtt mintegy 450 tételt hirdettek meg a kategóriában, ám a film bemutatása óta további mintegy 700 baba és Barbie-kiegészítő került fel az online piactérre.

Nem csak átmeneti hóbort

Bizonyára sokan vannak, akik a film hatására most rákerestek a babákra, esetleg vásárolnak is belőlük egy-egy példányt, ám idővel újra elfelejtik a gyerekkornak ezt a rózsaszín darabkáját. Másoknál azonban ez nem csak átmeneti hóbort: a CashTag videójából megtudhatjuk, hogy a Barbie-t gyártó

Mattel becslése szerint jóval több mint 100 ezer lelkes Barbie-gyűjtő van, 90 százalékuk nő, átlagosan 40 évesek és évente több mint 20 babát vásárolnak”.

A gyűjtőket persze különböző dolgok motiválhatják, van aki például egyszerűen nosztalgiából vásárol a babákból, mások akár pénzt is próbálnak csinálni belőlük.

[…] A gyűjtők nagy része egyébként nem feltétlenül befektetés céljából vásárol babákat, hanem a gyűjtés szenvedélye miatt. Nekem nem elsődleges gyűjtés a Barbie, és személy szerint a 80-as évek vége és a 90-es évek eleje az, ami mozgat babák szempontjából, mert azoknak az arca hasonlít leginkább arra, amit kaptam gyerekként, és a mai napig megvan […]”

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

– mondta el a Pénzcentrumnak a babákat gyűjtő Adrienn egy korábbi cikkünk kapcsán.

Barbie, a divatdiktátor

A CashTag új videójában Lakatos Márk stylist, divat-, jelmez- és látványtervező, médiaszemélyiség többek között azt is elárulta, hogyan ment végbe az a folyamat, amelynek a végén már nem a divat hatott a Barbie-ra, hanem éppen fordítva, a Barbie hatott a divatra.

[…] Tehát elkezdtek felnőni azok a lány generációk, akik ezzel játszottak és gyakorlatilag az egész popkultúrában a Barbie-jelenség megjelent. Előkerültek az első olyan mainstream női stílusikonok, mint mondjuk Paris Hilton vagy Britney Spears, akik ezzel az egész ilyen szőke, Barbie-cica karakterrel elkezdték visszafelé ezt az egész jelenséget megteremteni. Onnantól kezdve mondhatjuk azt, hogy már a Barbie kezdett el hatással lenni a divatra és nem pedig a divat volt hatással a Barbie-ra. […]”

- mondta el a divattervező.

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem